اهمیت طراحی دکوراسیون رستوران

معرفی فست فود اصفهان
معرفی فست فود در اصفهان
14 اردیبهشت 1398
رستوران ها ،فست فود ها و کنتاکی های مدرن تر امروزه برای رعایت حق مشتری اکثرا مجهز به خط سلف سرویس می باشند و این مورد به یکی از تجهیزات فست فودها همین طور تجهیزات رستوران تبدیل شده است.
همه چیز راجب خط سلف سرویس
18 اردیبهشت 1398
3.7/5 - (4 امتیاز)

انتخاب منو

قبل از اینکه بخواهید به بحث پر اهمیت طراحی داخلی دکوراسیون رستوران بپردازید بهتر است تا منوی غذایی خود را مشخص نمایید و بدانید قرار است چه غذایی به مشتریان خود ارائه دهید و چه خدماتی ارائه کنید. انتخاب غذا و منو می تواند بسیار در طراحی دکوراسیون رستوران به شما الهام دهد و برای انتخاب المان،رنگ فضا ، سبک ساخت آن به شیوه های مختلف از جمله سنتی ، کلاسیک و … به شما کمک کند.

بعد از آن و بعد از طراحی و ساخت دکوراسیون خود می توانید تصمیمات بهتری برای نوع چیدمان و انتخاب وسایل نمایید. حتی منوی انتخابی شما می تواند در نام رستوران ، لوگو و یا رنگ سازمانی مجموعه غذایی تان به شما کمک می کند.
مثلا انتخاب رستوران از نوع ایرانی ، اروپایی، آسیایی ، شرقی و یا هر نوع غذای دیگری که قصد طبخ آن را دارید به یک چیدمان منطقی و خاص برای مجموعه ی شما کمک می کند و رعایت این گونه نکات به شما کمک می کند تا رستوران خود را به عنوان یک برند معتبر و خاص در بین افراد منطقه ی شما می باشد و همین نوع طراحی و چیدمان موجب آن شود تا شما جذب مشتری بیشتری داشته باشید و به معروفیت و در صورت کیفیت غذایی منجر به محبوبیت شما بین افراد خواهد شد و به مشتری ثابت تبدیل خواهد شد.

اهمیت دکوراسیون بیرونی

دکوراسیون رستوران نه تنها برای فضای داخلی بلکه برای فضای بیرونی شما نیز بسیار اهمیت دارد چرا که افراد قبل از حضور در مکان شما ممکن است حتی در ماشین و حین حرکت فضای بیرونی ساختمان رستوران و یا مجموعه ی غذایی شما را ببینند و اگر شما فضای خاص، شیک و یا مدرن بسته به نوع انتخابی و مطالبی که پیش تر به آن اشاره کردیم طراحی کرده باشید شک نکنید که در حافظه ی ناخودآگاه افراد تاثیر می گذارید و حتما برای یکبار هم که شده به رستوران شما مراجعه خواهند کرد.
هماهنگی بین فضای دورنی بیرونی رستوران سبب جذابیت هر چه بیشتر مکان شما خواهد شد . شما با انتخاب یک رنگ سازمانی و کاربرد آن در وسایل مختلف از میز و صندلی تا کف پوش ها ،دیوارکوب و یا حتی نورپردازی می تواند جذابیت مکان شما را دو چندان کند و جلوه ی ویژه ای به فضای شما بدهد.
استفاده از طبیعت و المان های موجود در طبیعت به جذابیت مکان شما کمک شایانی می کند. برای مثال اگر بتوانید پنجره ای که روبروی فضای سبز قرار دارد توانسته اید فضایی برای علاقه مندان به طبیعت فراهم کنید و مشتری هایی از این دست نیز خواهید داشت با توجه به اینکه رنگ سبز به خودی خود در آرام کردن روح و همینطور استرس و هیجان را کاهش دهد.

حتما بخوانید :   راه اندازی رستوران در اصفهان

بازدهی بلند مدت

اگر شما تصمیم به راه اندازی رستوران و فست فود دارید به سادگی از کنار مسائل طراحی و چیدمان آن گذر نکنید و برای آن وقت کافی و لازم را بزارید چرا که بعد از گذشت مدت زمانی خودتان به اهمیت آن پی خواهید برد و جذب مشتری از این طریق نیز برای شما دلچسب خواهد بود.
برای این کار بهتر است از افراد کار بلد و با تجربه در این زمینه کمک بگیرید چرا همانطور که بارها به آن شاره شد یک دیزاین خوب می تواند در پیشرفت و رونق رستوران شما و در نهایت جذب مشتری شما بسیار تاثیرگذار باشد.
طراحی دکوراسیون خوب به همراه کیفیت غذایی مناسب از عوامل کلیدی و اصلی و همین طور رونق کسب و کار شما خواهد بود.
یکی دیگر از عناصر مهم در رونق و جاذبه دکوراسیون رستوران و یا فست فود شما، توجه به المان‌های رفع نیاز اولیه مشتریان است. لازم است در فضای خود، از ظرف و وسایلی هم رنگ و متقارن بهره گیرید. از نماها با سبک و استایل های متفاوت برای مکان خود بهره بگیرید برای مثال رنگارنگ ، خطوط موازی ، و یا اشکال متقارن استفاده کنید .استفاده از این تکنیک ها در داشتن رستورانی جذاب به شما کمک می کند . و اغلب افراد برای مراجعه به مکان شما اشتیاق لازم را خواهند داشت.از نور پردازی درست نیز غافل نشوید چرا که کمک زیادی به بهتر دیده شدن شما می کند. البته به این نکته توجه کنید از نورهایی که باعث خطای دید و یا تند و زیاد باشد که سبب سلب آسایش و دید افراد شود پرهیز کنید.. البته در نظر داشته باشید که نور زیاد یا کم هم بسته به نوع رستوران و فضای داخلی آن متغیر است .
نکته ی مهم بعدی اینکه در رستوران خود از گیاهان طبیعی غافل نشوید . گیاهان رابطه مستقیمی با واکنش های سیستم روحی دارند و به شدت بر سیستم عصبی تاثیرگذارند . یک تفکر صحیح و منطقی می تواند شما را خاص و متفاوت کند.

حتما بخوانید :   کافه رستوران سیار چیست؟
برای اطلاع از آخرین تخفیف ها و دریافت پیشنهادات ویژه شماره موبایل خود را ثبت نمایید ثبت شماره