فست فود سیار
مزایای فست فود سیار یا فود تراک چیست
8 فروردین 1402
چگونگی راه اندازی فست فود
14 فروردین 1402
5/5 - (1 امتیاز)

رستوران ها بسته به منوی آن ها می تواند متفاوت باشد . گاه شما قصد راه اندازی رستوران ایرانی را دارید و گاهی رستوران غذاهای دریایی ، سنتی و .. به همین سبب باید از قبل مشخص باشد که شما قصد راه اندازی در کدام بخش یا حوزه را خواهید داشت تا به نسبت همان وسایل مورد نیاز رستوران نیز خریداری شود. حال ما در این مقاله قصد داریم تا به معرفی مفصل تجهیزات رستوران بپردازیم.

بخش آماده سازی رستوران

شما برای بخش آماده سازی رستوران (انبار) به یخچال و یا سرخانه و فریزر احتیاج خواهید داشت تا بتوانید پس از خرید متریال مورد نظر را درون آن ها برای جلوگیری از فاسد شدن قرار دهید.

تجهیزات رستوران

برای تجهیز کردن رستوران اگر به سبک رستوران ایرانی باشد به موارد زیر نیاز خواهید داشت و باید نسبت به خرید آن ها اقدام کنید.
میز( تخته کاری ) ، چاقو ، سیخ ، چرخ گوشت ، یخچال مخصوص کباب ( که تفاوت هایی با یخچال های معمولی دارند از این جهت که دارای عمق بیشتر و از طرفی بدون فن باشند که سبب خشک شدن گوشت نشود ) اجاق گاز زمینی ( اجاق گاز رویه چدن از معروف ترین و بهترین آن هاست ) ظروف آلومینیوم ، وان چلو صاف کنی ، فر دمکن ( که در دو مدل ساده و و داری شعله می باشد که این مدل برای بهینه کردن فضای شما کاربرد دارد از این جهت که اگر شما قصد گرم نمودن چیزی و یا تفت دهی نیاز به گاز داشته باشید می توانید استفاده کنید)

حتما بخوانید :   ظروف مناسب برای آش‍پزخانه صنعتی

منقل ( ساده که می تواند دم دار یا بدون دم باشد . منقل های تابشی که برای پخت جوجه کباب توصیه می شود. چون دود کمتری دارد و جوجه به رنگ طلایی در می آید )

سپس برای مغازه هایی که به صورت کترینگ فعالیت می کنند وسیله ای به نام کانتر گرم نیز مورد نیاز می باشد.

نحوه ی کار کانتر گرم به این صورت است که ظرفی را درون آن آب گرم که به واسطه ی شعله ای که زیر آن قرار گرفته است گرم می شود و سپس غذاها را دورن طرف استیل و روی این آب گرم قرار می دهند تا غذا گرم بماند مزیت این کار نسبت به شعله مستقیم این است که غذا بدون سوختگی و ته گرفتگی گرم می ماند .

در نهایت پس از آماده شدن غذا رستوران های بزرگ نیاز به یک دستگاه شیینگ پک برای قسمت بسته بندی و سلفون کشی روی غذا نیاز خواهند داشت.

تیم آشپزخانه ی صنعتی مجملی مفتخر است که تمامی وسایل و تجیهزات رستوران مورد نیاز از برندهای ایرانی و خارجی را قابل ارائه و فروش خواهد داشت . برای کسب اطلاعات بیشتر و راهنمایی کارشناسان با مجموعه ی ما تماس حاصل فرمایید.

برای اطلاع از آخرین تخفیف ها و دریافت پیشنهادات ویژه شماره موبایل خود را ثبت نمایید ثبت شماره