راهنمای خرید سرخ کن صنعتی + نکاتی در خصوص انتخاب سرخ کن
قیمت گزاری انواع سرخ کن های صنعتی
10 دی 1397
تنور پیتزا ایتالیایی
9 اسفند 1397
5/5 - (1 امتیاز)

تاریخچه ی دستگاه

این دستگاه مدت زمان زیادی می باشد که راه خود را در فروشگاه ها باز کرده و در مصارف مختلف از چاپ فیش سفارش تا فاکتور خرید خرید به کار می رود . پرینتر حرارتی  از چاپ وضوح بالایی برخوردار می باشد در مشاغل مختلف مانند فروشگاه خواربار فروشی فست فود و رستوران و موارد مشابه مشابه استفاده کنید . این دستگاه از سال 1998 میلادی وارد بازار ایران در مجموعه تجهیزات فروشگاهی شده است .

کاربرد پرینتر حرارتی

یک دستگاه واجب برای مصارف فروشگاه های بزرگ و حتی کوچک و بیشتر در مصارف گوناگون برای گرفتن سفارش ، فاکتورخرید ، چاپ بارکد و لیبل مورد استفاده قرار میگیرد و برای نصب نرم افزار و درایور مربوطه به سیستم عامل دستگاه شروع به کار کرده. در این نوع چاپ نیاز به جوهر نیست از مهم ترین مزایای استفاده از این نوع پرینتر می توان به عمر طولانی چاپگر و عدم نیاز به شارژ ان اشاره کرد . سرعت و دقت عملکرد بالا و هزینی بسیار کم لوازم جانبی این دستگاه از جمله مزیت بالا آن موجب شده تا کاربران بیشتری را روی خود سوق دهد . برعکس پرینتر های دیگر فضای کمی را اشغال نموده و ابعاد ان بسیار جمع و جور بوده در حدود یک تلفن رومیزی را اشغال می کند کیفیت و ظرافت ساخت آن بسیار بالا از ویژگی های منحصر به فرد میباشد .عمر این دستگاه برابر است با 100 کیلومتر کاغذ مصرفی بوده وسیستم کاتر اتوماتیک که در این مدل موجود است قادر به 5/1 میلیون برش را انجام دهد و عمر چاپ خط معادل 15 میلیون می باشد .این دستگاه قادر بوده محتوایی مانند متن اشکال گرافیکی و بارکد را چاپ کند .

حتما بخوانید :   خريد و فروش وسايل رستوران دست دوم در اصفهان

اتصالات دستگاه

اتصال این دستگاه بوسیله پورت هایی که در زیر امده موجود می باشد .

پورت موازی (Parallel)
این پورت یک پورت استاندارد جهت اتصال پرینتر حرارتی می‌باشد و سرعت آن مناسب می‌باشد که عدم وجود این پورت بر روی سیستم‌ها و رایانه‌های جدید و وجود پورت‌های USB می‌توان آن‌ها را رد دانست.

پورت سریال (COM)
از این پورت معمولاً برای مسافت‌های بیشتر از ۱۵ متر یا کار مستقیم با دستگاه‌های الکترونیکی استفاده می‌شود. سرعت این پورت هنگام پرینت نسبت به پورت‌های دیگر پایین‌تر است و نیاز به تنظیمات خاص خود دارد.

پورت USB
مزیت این پورت وجود آن بر روی اکثر دستگاه‌های به روز می‌باشد ، فراگیر‌ترین پورت در بین مدل‌های موجود در بازار است.

پورت شبکه (Ethernet)
از این پورت معمولاً در محل‌هایی که تعداد کامپیوترها یا پرینترها زیاد است یا فاصله پرینتر تا کامپیوتر بیشتر از ۴۰ متر است استفاده می‌شود. قیمت پرینتر با این پورت از سایر پورت‌ها بالاتر می‌باشد.

کارکرد چاپ این دستگاه چاپ با حرارت یا چاپگرهای حرارتی معرفی شده. در این نوع چاپ نیاز به جوهر نیست در واقع هد دستگاه توسط ایجاد حرارت بر روی کاغذ می‌نویسد. البته باید توجه داشت که کاغذ از نوع خاص می‌باشد ( رول‌های حرارتی یا رول‌های حساس ) و در واقع در این مکانیزم نیاز به کاغذی داریم که در مقابل حرارت حساس بوده و واکنش نشان دهد.
پرینترهای حرارتی صدور فیش در دو نوع تک رنگ (سیاه و سفید) و ۲ رنگ در بازار موجود است که کارایی نوع ۲ رنگ آن به علت عدم وجود کاغذ دو رنگ در بازار ایران مانند پرینترهای تک رنگ بوده . این پرینتر را با نام‌های پرینتر حرارتی ، پرینتر صدور قبض ، پرینتر صدور فیش ، پرینتر صندوق ، فیش پرینتر ، مینی پرینتر ، همچنین ترمال پرینتر نیز نامگذاری می‌کنند. مورد استفاده این نوع از پرینترها بیشتر در فروشگاه‌ها ، هایپرها ، رستوران ها، مراگز نوبت دهی ، کیوسک‌ها ، بانک‌ها و … میباشد. که امروزه جایگاه خود را در جوامع مختلف یافته‌است.
کاغذ این نوع به سه اندازه 80 – 60 – 54 میلیمتری می باشد .و دو نوع برش تقسیم می شود دستی و اتوماتیک موجود می باشد .

حتما بخوانید :   کافه رستوران سیار چیست؟

مزایای استفاده از پرینتر حرارتی به جای پرینتر های دیگر موجود در بازار

  1. عمر بالا و عدم نیاز به سرویس مداوم و شارژ : این پرینتر ها نیازی به شارژ نداشته و ندارند و سال ها بدون نیاز به هیچ گونه سرویسی کار می کنند.
  2. سرعت بالا در چاپ : سرعت صدور فیش یکی از عوامل مهم برای جلب رضایت مشتری بوده و بالا بردن راندمان کاری میباشد که این پرینترها با سرعت بسیا بالای خود به شما در رسیدن به این مهم کمک میکنند.
  3. هزینه پایین چاپ : پرینترهای فیش زن حرارتی نیاز به جوهر ندارند و در ضمن کاغذ مصرفی این پرینترها (رول حرارتی) بسیار ارزان می باشد
  4. کار در سکوت: هنگام کار چاپگر حرارتی صداهای ایجاد شده توسط چاپگرهای سوزنی و لیزری را نمی شنویم و از این حیث باآرامش محیط کار مواجه شویم.
  5. بر طرف نمودن مشکل کمبود جا : این پرینتر نسبت به انواع پرینتر ها بسیار حجم کمتری از فضا را اشغال کرده ، لذا مشکل اشغال فضای میز کار را تا حدودی مرتفع می نماید.
  6.   کاهش هزینه های جانبی : شاید برای خرید این پرینتر ها مبلغی بیش از پرینتر های دیگر هزینه کنید، ولی با توجه به کاهش هزینه های جانبی (کاغذ ارزان، عدم نیاز به شارژ جوهر و عدم نیاز به سرویس
برای اطلاع از آخرین تخفیف ها و دریافت پیشنهادات ویژه شماره موبایل خود را ثبت نمایید ثبت شماره