ظروف مناسب برای آش‍پزخانه صنعتی

طریقه کار دستگاه فلافل زن
2 اردیبهشت 1402
شو کیک رومیزی
شو کیک رومیزی
8 اردیبهشت 1402
5/5 - (1 امتیاز)

بهترین ظروف مناسب آشپزخانه صنعتی برای طبخ غذا در تجهیزات رستوران از لحاظ سلامت و سطح کیفیت ظروف شیشه ای و پیرکس های مقاوم به حرارت و استیل می باشد که مانع از ورود مواد سمی به غذا می شود. بدنیست تا به یکی از معایب ظروف استیل هم بپردازیم ظروف استیل آن است که این فلز رسانای خوبی نیست و کار انتقال حرارت را به خوبی انجام نمی دهد. هنگام پخت فقط قسمتی از قابلمه که زیر اجاق است داغ می ماند و بقیه قسمت های قابلمه سرد است به طوری که مثلا هنگام پخت برنج قسمت زیر اجاق می سوزد و بقیه قسمت ها سرد و خام باقی می ماند. و اگر این ویژگی برطرف نشود ظروف مناسب آشپزخانه صنعتی نمی باشد.

مزایای ظروف استیل

  • ضد زنگ بودن به دلیل وجود نیکل، مولیبدنیوم و کرومیوم
  • عدم فرسودگی و انتقال فلز به مواد غذایی در زمان پخت
  • ضد خش
  • عمر بالا
  • مقاومت بالا در مقابل مواد اسیدی و قلیایی و عدم واکنش به این مواد
  • نظافت آسان و سریع
  • صرفه جویی در مصرف انرژی
  • حداقل مصرف روغن هنگام سرخ کردن و طبخ غذا
  • سازگاری با اجاق های القایی
  • نچسب بودن این ظروف نسبت به ظروف تفلون

مشخصات فنی محصولات

  • ورق استیل 304(8/18)
  • استفاده از هسته حرارت مرکزی
  • سازگاری با اجاق های القایی

اجاق های القایی

اجاق های القایی، اجاق هایی هستند که با استفاده از جنبش مولکولی باعث طبخ غذا می شوند و گرمای زیاد درون آشپزخانه را از بین می برند. این اجاق ها موجب صرفه جویی در زمان می شوند و با گذاشتن قابلمه استیل بر روی اجاق القایی در حداقل زمان به جوش میاید. برای مثال این اجاق در 18 دقیقه می تواند 300 لیتر آب را به نقطه جوش برساند.

حتما بخوانید :   راه اندازی کنتاکی در اصفهان

هسته حرارت مرکزی

کف ظرف به علت یکنواختی و پخش حرارت، از سه لایه می باشد که باعث پخش شدن حرارت، ذخیره انرژی گرمایی و جلوگیری از اتلاف انرژی و صرفه جویی در مصرف سوخت می گردد.

ظروف پخت استیل طعم غذا را حفظ می کنند

هر آشپز یا اهل دلی که عاشق پلوهای سنتی یا پنیرهای ایتالیایی باشد، روزی کارش به تابه یا قابلمه می افتد. پس اگر بوی غذاهای غربی و شرقی، به راه پله خانه‌تان هم می رسد، باید در انتخاب نوع و جنس ظرف ها دقت بیشتری داشته باشید. خیلی ها طرفدار پروپا قرص ظرف های مسی هستند و بعضی ها مشتری همیشگی تفلون و سرامیک شده اند. گروه بزرگتری هم راحتی، زیبایی و در دسترس بودن ظروف پخت استیل را ترجیح می دهند. استفاده از ظروف استیل، هم تازه کارها را راحت کرده، هم باعث شده به دستیار خوبی برای حرفه ای ها تبدیل شوند.
از آنجایی که ظروف استیل لایه محافظی برای نچسبیدن غذا ندارند، هیچ گونه مواد شیمیایی وارد غذا نمی شود. بنابراین ظروف استیل تاثیری روی مزه غذا نمی گذارند و غذا طعم طبیعی خود را حفظ می کند.

ظروف پخت استیل پاکیزه می مانند

ظروف استیل به خوبی با مواد شوینده تمیز می شوند و هیچ گونه آلودگی روی این ظرف ها باقی نمی ماند. در نتیجه، پس از شستشوی آنها هیچ بو، لکه و تغییر رنگی ایجاد نمی شود.
آب گرم به همراه مایع ظرفشویی بهترین انتخاب برای شستشوی آنهاست و تمام باقیمانده غذا را از بین می برد. برای شستشوی ظروف استیل در ماشین ظرفشویی، دمای آب نباید بیشتر از 50 درجه باشد. دمای بالا می تواند باعث تغییر رنگ، تیرگی یا لکه دار شدن ظروف شما شود.

حتما بخوانید :   تجهیزات رستوران به طور تیتر وار
نگهداری و استفاده از ظروف استیل آسان است

بر خلاف سایر ظروف که محدودیت های زیادی در استفاده و نگهداری دارند، نگهداری و تمیز کردن ظروف پخت استیل بسیار ساده و راحت است.
به علت دوام بالای استیل، می توانید بدون نگرانی هر غذایی را در آن بپزید. امکان ایجاد واکنش های شیمیایی هم باعث می شود توجه خاصی به پخت مواد اسیدی داشته باشید؛ در حالی که می توانید برای پخت هر غذایی از ظروف استیل استفاده کنید.
ظروف پخت استیل بادوام و به صرفه هستند
استیل زنگ نمی زند،خرد نمی شود و تغییر شکل نمی دهد، به راحتی خش برنمی دارد، بسیار مقاوم است و طول عمر بالایی دارد. ظروف استیل سالها ظاهر اولیه خود را حفظ می کنند. به همین علت، خرید این ظروف سرمایه گذاری برای یک عمر است.

ظروف استیل ظاهر زیبایی دارند

ظاهر براق و آینه مانند ظروف استیل، آنها را بسیار شیک و جذاب می کند. این ویژگی خاص استیل باعث می شود حتی بعد از سالها استفاده، ظاهر زیبای آنها حفظ شود.
طعم خوب غذا، راحتی، ماندگاری و زیبایی ظروف استیل همیشه مثال زدنی است و هیچ کسی را از انتخاب آنها پشیمان نمی کند.

برای اطلاع از آخرین تخفیف ها و دریافت پیشنهادات ویژه شماره موبایل خود را ثبت نمایید ثبت شماره