کانتر گرم - تجهیزات آشپزخانه صنعتی
کانتر گرم
26 فروردین 1398
راهنمای خرید سرخ کن صنعتی + نکاتی در خصوص انتخاب سرخ کن
سرخ کن رستورانی
2 اردیبهشت 1398
5/5 - (2 امتیاز)

سال جدید آمده است و زمان خوبی است که رستوران، کافه، فست فود و… خود را به منظور کشف و ارتقای نقطه ضعف‌هایش ارزیابی کنید. مهم نیست که در سال گذشته چه قدر موفق بوده‌اید یا منوهای شما چه قدر خاص هستند. رقبای شما نیز در حال افزایش کیفیت و خدمات خود هستند. اگر هدف خاصی برای ارتقای رستوران خود ندارید، می‌توانید از پیشنهادات ما در این زمینه استفاده کنید. همچنین برای شناسایی نقطه‌ ضعف‌ها، طراحی اهداف جدید، یکی از مراحل زیر را می‌توانید در نظر بگیرید.

تغییر در نوع منوی رستوران بسته به ذائقه ی مشتریان

هر چه قدر که مشتریانتان از منوی فعلی شما راضی باشند، باز هم از چشیدن غذاها و طعم‌های جدید استقبال خواهند کرد. برای گسترش دادن منو هم مسیرهای مختلفی را می‌توان در پیش گرفت. یکی از این راه‌ها، اضافه کردن غذاهای روزانه است. در این صورت، شما هم یک غذا به لیست خود اضافه کرده‌اید و هم هزینه زیادی را به خود تحمیل نکرده‌اید.
همچنین در مورد غذاهایی که فروش بالایی ندارند نیز باید تصمیم گیری کنید. ممکن است این نوع غذاها، جدا از هزینه‌ای که برای شما دارند، زمان زیادی را نیز در طول روز از شما بگیرند.
گزینه بعدی، دستور پخت های جدید از محصولات پرفروشی است که مشتریان زیادی را به سمت رستوران شما کشانده است. در این میان، ظرف‌های قدیمی و رنگ و رو رفته را برای کاهش اسراف غذا، مواد اولیه و فضای اشغال شده آشپزخانه، دور بریزید یا اهدا کنید.

مدیریت درست زمان

در هر کسب و کاری از جمله رستوران، فست فود و کافی شاپ، حتماً زمان هایی وجود دارند که تعداد مراجعین بسیار کاهش می‌یابد. پس عاقلانه تر این است که از این زمان‌ها به نحو احسن استفاده کنید. میزها را تمیز کنید، دستگاه‌های جدید را کار بیاندازید و خود را آماده یک وعده غذایی پر مخاطب در زمان های خالی رستوران خود کنید.
بسیاری از صاحبان کسب و کار، درآمد خود را از طریق استفاده درست از زمان‌های غیرشلوغ کسب و کار خود به دست آورده‌اند. مخصوصاً صبحانه، عصرانه و شام دیروقت که می‌تواند جزو گزینه‌هایی برای استفاده هوشمندانه از زمان‌های خارج از اوج سفارش باشد.
یک میز سالادبار یک طرفه یا دو طرفه، گزینه جذابی برای زمان‌های خلوتی است. مثل صبحانه‌ها و عصرانه‌ها که غذاهای سبک سرو می‌شوند.
صبحانه‌های خاص مانند عدسی، املت، نیمرو، نان و پنیر و سبزی و… می‌تواند برای هر کسی جذاب باشد. خوردن صبحانه در ساعات اولیه صبح، و در روزهای خاص مانند جمعه‌ها و روزهای تعطیل و برای کسانی مانند ورزشکاران، گزینه بسیار جذابی است.
عصرانه نیز با توجه به این که اکثر رستوران‌ها و فست‌فودها، غذای گرمشان به اتمام رسیده است و در حال آماده کردن مقدمات پخت شام هستند، به اندازه کافی می‌تواند جذاب باشد. شام دیروقت نیز برای اماکن توریستی، مناسب‌تر است.

حتما بخوانید :   اهمیت طراحی دکوراسیون رستوران

خرید تجهیزات به روز و مدرن

اگر در آغاز کار، قصد داشتید که با تجهیزات کوچک، کسب و کار خود را راه بیاندازید، اما در حال حاضر بهتر است که تجهیزات مناسبی برای مرحله بعدی کسب و کار خود تهیه کنید. همه این تغییرات می‌تواند با توجه به منوی جدید شما هماهنگ باشد.
در هنگام خرید تجهیزات آشپزخانه صنعتی جدید، فضایی که در آشپزخانه دارید، چیدمان کلی تجهیزات و… خود را در نظر بگیرید . تجهیزاتی مانند دم کن برنج برای رستوران یا دستگاه اسنک برای فست فود فضای زیادی را از شما نمی گیرند، اما قدرت مانور شما را بالا می‌برند.

در شبکه های اجتماعی فعالیت کنید

اینستاگرام، تلگرام، کلوب، آپارات و… دیگر شبکه‌های اجتماعی، می توانند راه‌های ارتباطی شما با مخاطبان باشد. مخاطبان زیادی در این شبکه‌های اجتماعی حضور دارند که از شنیدن اخبار تازه شما، دیدن عکس‌های شما و… خوشحال خواهند شد و لذت خواهند برد. حتی می‌توانید برای این که مخاطبان بیشتری جذب کنید، برای خود یک هشتگ مجزا بسازید تا دیگران شما را با آن دنبال کنند.

برای اطلاع از آخرین تخفیف ها و دریافت پیشنهادات ویژه شماره موبایل خود را ثبت نمایید ثبت شماره