بهداشت فردی در رستوران
بهداشت فردی در رستوران
27 فروردین 1401
وسایل فست فود
راه اندازی فست فود و هزینه های آن
1 فروردین 1402
1.5/5 - (2 امتیاز)

هرچند مزایای رستوران داری از معایب آن کمتر است ولی این شغل مورد علاقه بسیاری از افراد است. آشنایی با مزایا و معایب رستوران داری به شما کمک می کند تا بتوانید قبل از راه اندازی رستوران بدون تجربه قبلی جوانب کار را بهتر بررسی کرده و با دید بازتری به این شغل روی آورید.

 

مزایای رستوران داری

رستوران ها تقاضای بالایی دارند

همه غذا می خورند. بیشتر افراد 3 بار در روز غذا می خورند و از سال 2017، مردم بیشتر از اینکه در خانه غذا بخورند، بیرون غذا می‌خورند. مردم باید بخورند! سال‌هاست که مردم وقتی گرسنه هستند به دنبال چیزی برای خوردن می گردند. این یک مزیت بزرگ برای رستوران داری است. تنها چیزی که باید در نظر بگیرید آینده محصولتان است و آیا تقاضا برای آن در منطقه جغرافیایی محلی شما وجود خواهد داشت. به نظر من واقعاً همین است. مردم باید غذا بخورند و اینجا در ایران و در سراسر جهان چیزی است که همه ما از انجام آن لذت می بریم. این یک امتیاز مثبت برای رستوران داری است که می تواند در لیست مزایا و معایب رستوران داری درج گردد.

 

معایب رستوران داری

نیروی کار غیر قابل اعتماد

مطمئنم متوجه شده اید که اکثر مشاغل مواد غذایی به تعداد زیادی کارمند نیاز دارند تا به درستی و روان کار کنند. در حالی که اکثر این کارگران دستمزد پایینی دارند که منجر به نیروی کار غیر قابل اعتماد با نرخ جابجایی بالا می شود. یافتن و حفظ کارکنان واجد شرایط یک چالش بزرگ برای صنایع غذایی است.

حتما بخوانید :   اصول و اقدامات لازم برای راه اندازی فست فود

 

حاشیه های کم

صنعت غذا نسبت به قیمت بسیار حساس است، بیشتر در دنیای فست فودهای زنجیره ای. این به شما یک خط بسیار ظریف برای جلو رفتن با هزینه کالا، نیروی کار و کسب سود می دهد. درست است که فرنچایزهای مواد غذایی اغلب درآمد بالایی دارند، اما حاشیه های خالص اغلب نادیده گرفته می شوند. شما همچنین در معرض فساد مواد غذایی و سایر مسائلی هستید که فقط در صنایع غذایی یافت می شوند.

 

سرمایه گذاری اولیه گران قیمت

یک رستوران برای شروع به سرمایه گذاری قابل توجهی نیاز دارد. برای راه اندازی کسب و کار باید هزینه بسیاری از اقلام را از قبل پرداخت کنید. نه تنها باید برای غذا و نیروی کار، هزینه پرداخت کنید بلکه برای اجاق گاز، دفع چربی، هواگیری، مبلمان، سیستم فروش و تعمیر و نگهداری و بسیاری از هزینه های دیگر را نیز باید بپردازید.

 

برای اطلاع از آخرین تخفیف ها و دریافت پیشنهادات ویژه شماره موبایل خود را ثبت نمایید ثبت شماره