راهنمای نگهداری اجاق گاز صنعتی فر دار

هزینه راه اندازی فست فود
معرفی گروه صنعتی مجملی
26 اردیبهشت 1403
راهنمای خرید بلندر و مخلوط کن صنعتی
راهنمای خرید بلندر و مخلوط کن صنعتی
2 تیر 1403
Rate this post

اجاق گاز صنعتی فردار چیست؟

اجاق گاز صنعتی فردار یکی از تجهیزات آشپزخانه صنعتی کاربردی و ضروری برای پخت و پز است که در آشپزخانه های صنعتی، رستوران ها، هتل ها، بیمارستان ها، کارخانجات بزرگ و دیگر محیط های پخت و پز بسیار پرکاربرد است. این اجاق ها طراحی خاص و نسبتا بزرگی دارند که مناسب برای پخت و پز در حجم بالا هستند. قابلیت تنظیم دمای شعله و قوی بودن شعله ها از دیگر مزیت های ویژه آنها به شمار می رود. اجاق گازها کاربرد زیادی در پخت خوراک، خورشت و همچنین پخت ته چین، دم کردن برنج دارند. شرط کارکرد درست و همیشه تجهیزات در یک آشپزخانه صنعتی نگهداری و مرتب تمیز کردن آنها است.

چرا اجاق گازهای صنعتی برای رستوران ها حیاتی هستند؟

رستوران ها برای ارائه غذای باکیفیت و تجربه غذاخوری عالی به تجهیزات آشپزخانه خود متکی هستند. به همین دلیل است که اجا ق گازهای صنعتی برای موفقیت هر رستورانی نقش حیاتی دارند. برخلاف اجاق گازهای خانگی، اجاق گازهای صنعتی برای مقاومت در برابر آشپزی سنگین و مداوم با حداکثر بازدهی طراحی شده اند.

اول از همه، اجاق گازهای صنعتی، عملکرد پخت و پز عالی دارند. با BTUهای بالاتر (واحدهای حرارتی بریتانیا) و شعله های متعدد، آنها می توانند به سرعت قابلمه ها و ماهیتابه های بزرگ را گرم کنند. علاوه بر این، اجاق گازهای صنعتی کنترل دقیق دما را فراهم می کنند. توانایی تنظیم سریع و دقیق حرارت برای سرآشپزها ضروری است تا به پخت و پز کامل دست یابند. بدون هیچ شکی، این سطح از کنترل، در طعم غذا نمود پیدا می نماید و باعث رضایت مشتریان خواهد شد.

در بحث کاربرد اجاق گاز صنعتی در رستوران ها، دوام یکی دیگر از عوامل کلیدی است. اجاق گازهای صنعتی با ولوم نسوز و نشکن و دوامی بی نظیر، به گونه ای ساخته شده اند که در برابر مصارف سنگین، با سازه محکم و مواد باکیفیت بالا مقاومت کنند. آنها می توانند نیازهای آشپزخانه رستوران شلوغ، از جمله گرمای دائمی، ریختن آب و ظروف سنگین را برطرف کنند. سرمایه گذاری در خرید یک اجاق گاز صنعتی مرغوب، به این معنی ست که شما یک دستگاه قابل اعتماد و بادوام خواهید داشت که می تواند با کمترین هزینه نگهداری نیازهای شما را برآورده کند.

حتما بخوانید :   مشکلاتی که ممکن است برای سرخ کن هنی پنی پیش بیاید

انواع مدل های اجاق گاز آشپزخانه صنعتی

اجاق های صنعتی به دلیل کاربرد وسیع خود در مدل های متنوعی تولید می شوند. به عنوان مثال، اجاق ها می توانند به صورت رومیزی، فردار، کابینت دار و یا پایه دار تولید شوند. تعداد شعله های هر اجاق صنعتی نیز نسبت به میزان نیاز برای پخت وپز متفاوت است. واضح است که در هر مدلی از اجاق گاز، ابعاد، سایز و طراحی ظاهری با یکدیگر متفاوت و نسبت به نیاز کاربر و فضای موجود جهت قراردادن اجاق، انتخاب می شوند. اجاق­های گاز با هر تعداد شعله، می­توانند به صورت کابینت دار، فردار و پایه­دار تولید شوند. متداول­ترین نوع اجاق گاز صنعتی، اجاق چهار شعله است که به­صورت پایه­دار، کابینت­دار یا فردار خریداری می­شود.

اجاق های صنعتی بر اساس نوع سوخت مورد استفاده نیز با یکدیگر فرق دارند، این اجاق ها با استفاده از گاز طبیعی، گاز شهری یا گاز مایع پروپان یا بوتان کار می کنند. در هنگام انتخاب نوع اجاق گاز، باید به نوع سوختی که در محل آشپزخانه وجود دار نیز توجه کرد و اجاقی متناسب با آن تهیه کرد.

روش تمیز کردن فر گاز های صنعتی

فر گاز خود را مطابق دستورالعمل های سازنده تمیز کرده و یا مطابق مراحل زیر عمل کنید :

قبل از تمیز کردن

قبل از تمیز کردن اجاق گاز، با بستن شیر گاز، جریان گاز را قطع کنید.
فر باید خنک باشد.
از برس سیمی در سطوح استنلس استیل استفاده نکنید.
از مواد تمیز کننده قلیایی در قسمت داخلی اجاق گاز استفاده نکنید.
در موقع تمیز کردن تجهیزات آشپزخانه از وسایل ایمنی مانند عینک محافظ، دستکش غیرقابل نفوذ و لباس کار مناسب استفاده نمایید.

حتما بخوانید :   فر همبرگر ذغالی گردان (فروش بدون واسطه و قیمت رقابتی)

توصیه های روزانه

سطح بیرونی فر را با پاک کننده ملایم و آب تمیز یا پاک کننده مناسب برای استنلس استیل، تمیز کنید.
با جارو کردن تمام ذرات غذا، فضای داخلی را تمیز کرده و سپس با یک محلول شوینده ملایم و با آب تمیز بشویید.
تسمه های نقاله را با پاک کردن یک دستمال تمیز یا مسواک زدن با یک برس سیم نرم تمیز کنید.
دقت کنید در موقع استفاده، از سر رفتن غذا جلو گیری کنید. مایعات با نفوذ به قسمت های داخلی هم باعث گرفتگی لوله های گاز و هم باعث گرفتگی شیر گاز و نازل ها می شوند و جریان گاز را با اخلال روبرو می کنند.

توصیه های هفتگی

نوار نقاله را جداسازی و تمیز کنید.
مشبک فن خنک کننده را در قسمت پشت دستگاه با یک برس به طور مرتب تمیز کنید.

اگر اجاق گاز به درستی کار نمی کند:

بررسی کنید که جریان گاز بر قرار باشد.
بررسی کنید شیرگاز، باز باشد.
بررسی کنید که شلنگ گاز به طور کامل متصل باشد.
اطمینان حاصل کنید که ترموکوپل تحت شعله قرار دارد یا خیر؟
سر نازل ها را بررسی کنید که مسدود نشده باشند.

دریچه های هوا

دریچه های هوا را روی کاورهای کنترل و فنهای خنک کننده فن تمیز نگه دارید تا به شما در کاهش خطر خرابی قطعات زودرس به دلیل دمای زیاد محیط کمک کند.

برای اطلاع از آخرین تخفیف ها و دریافت پیشنهادات ویژه شماره موبایل خود را ثبت نمایید ثبت شماره