خرید یخچال صنعتی (جدید، کوچک، بزرگ، دست دوم، فست فود)

یخ ساز صنعتی
یخ ساز صنعتی (حبه ای، پودری، پولکی، توپی)
24 آبان 1399
فروش تاپینگ پیتزا (نو و دست دوم +قیمت)
28 آبان 1399
Rate this post

یخچال صنعتی چیست؟

یخچال صنعتی، وسیله ای برای ذخیره مواد غذایی است. مواد اولیه آماده برای طبخ غذا را در دمای مناسب، نگهداری می کند. یکی از وسایل ضروری برای حفظ سلامت غذا در رستورانها، هتلها و سایر مکان های سرو غذا است. اگر قصد خرید یک یخچال صنعتی برای مجموعه خود را دارید، می توانید از مدلهای یک، دو و سه درب با درهای فلزی یا شیشه ای استفاده کنید.

 

طرح یخچال صنعتی

اگرچه این یخچالها نسبتاً ساده هستند، اما از نظر اندازه، ظرفیت ذخیره سازی، ساخت و طراحی می توانند بسیار متفاوت باشند. قبل از انتخاب یخچال، باید دقیقاً تصمیم بگیرید که چه چیزی را می خواهید در آن ذخیره کنید. محل قرارگیری آن کجاست و تعداد دفعات دسترسی به آن را بدانید. این ملاحظات و سوالات زیر به شما کمک می کند که درک بهتری از یخچال مناسب برای کسب و کار خود انتخاب کنید.

 

یخچال صنعتی

خرید یخچال صنعتی

یخچال من باید چند درب داشته باشد؟

تعداد بخشهای مورد نیاز تجهیزات شما عمدتاً به فضای ذخیره سازی مورد نیاز بستگی دارد. یک یخچال صنعتی یک درب معمولاً شامل سه طبقه است که در صورت نیاز به فضای بیشتر، باید تعداد بیشتری از این یخچال خریداری کنید. یخچالهای بزرگتر دارای دو یا سه بخش هستند که هر کدام درب مخصوص خود را دارند.

اگر در انتخاب یخچال مناسب مردد هستید، بهتر است یخچال بزرگتری انتخاب کنید تا اینکه بخواهید مقدار زیادی از مواد غذایی را در یخچالی با فضای کم، جای دهید. اگر یخچال را بیش از حد پر کنید، حفظ درجه حرارت مناسب مشکل بوده و خطر خرابی مواد غذایی بیشتر است. با این وجود، برای خنک سازی مطلوب، هرگز نباید کمتر از نصف فضای یخچال پر شود.

بعضی از یخچالهای صنعتی دارای نیم بخش هایی با درهای جداگانه هستند که یک قسمت عمودی را به دو فضای ذخیره سازی جداگانه تقسیم می کنند. این یخچال ها دارای مزیت کارآیی بیشتر در مصرف انرژی هستند، مخصوصا اگر مجبور باشید دستگاه را مرتباً باز کنید. در این یخچال ها هنگام استفاده از یک بخش، سایر بخش ها بسته می مانند و سرمای فضای داخلی از دست نمی رود. بنابراین استهلاک سیستم برای بازیابی درجه حرارت کاهش می یابد.

حتما بخوانید :   فروش ظروف بن ماری استیل

 

آیا یخچال من باید دارای درهای شیشه ای باشد یا درهای فلزی؟

اکثر یخچال های صنعتی دارای درهای فلزی یا شیشه ای هستند. البته برخی شامل هر دو بوده، درهای شیشه ای در بالا و درهای فلزی در نیمه پایینی یخچال قرار دارند. چون درهای فلزی عایق بندی بهتری دارند، از صرفه جویی انرژی بیشتری نسبت به دو مدل دیگر برخوردارند. همچنین، یخچال های دارای درب فلزی رایج تر و مقرون به صرفه تر هستند.

درهای شیشه ای یخچال های صنعتی ویترینی، امکان دیدین فضای داخلی را قبل از باز کردن درب، فراهم می کنند. کاربران می توانند قبل از باز کردن درب یخچال، آنچه در هر بخش وجود دارد را ببینند. این مزیت ممکن است در طولانی مدت باعث صرفه جویی در مصرف انرژی شود، زیرا از مدت زمان باز ماندن درب می کاهد. همچنین کارکنان آشپزخانه بدون باز کردن درب یخچال، قادرند میزان مواد داخل یخچال را بررسی کنند. همچنین یخچال های ویترینی برای به نمایش گذاشتن مواد اولیه درون یخچال، مناسب هستند. در فروشگاه های فست فود معمولاً برای نمایش بطری ها، قوطی ها، میان وعده های بسته بندی شده و سایر خوراکی ها استفاده می شوند.

بسیاری از متخصصان صنایع غذایی از اصطلاح “جعبه کار” برای توصیف یخچال صنعتی استفاده می کنند. این یخچال ها زمانی که مرتباً باز و بسته می شوند و تحت دمای بالای محیط قرار می گیرند، می توانند دمای مطمئنی را حفظ کند. در خط آماده سازی آشپزخانه، جایی که آشپزها دائماً درگیر تهیه غذا و مواد اولیه هستند، بهترین عملکرد را دارند.

یخچال صنعتی

چه چیزهایی را می توانم در یک یخچال صنعتی ذخیره کنم؟

عمق یک یخچال صنعتی، می تواند به اندازه ای باشد که ظروف پهن و بزرگ را در خود جای دهد. این مزیت برای بسیاری از آشپزها مفید است، چون می توانند به سرعت ظروف را از یخچال خارج کنند. هر یخچال صنعتی از این ویژگی برخوردار نیست. بنابراین اگر به یك یخچال نیاز دارید، حتماً قبل از خرید این مورد را بررسی كنید.

حتما بخوانید :   در انتخاب تجهیزات آشپزخانه ی صنعتی چه مواردی را باید در نظر بگیریم؟؟

 

یخچال صنعتی با کمپرسور نصب شده در بالا یا پایین، کدام یک مناسب تر است؟

هر یخچال و فریزری شامل یک کمپرسور است که مبرد را تحت فشار قرار می دهد و آن را برای جذب گرما به داخل یخچال می فرستد. این کمپرسور می تواند در قسمت بالا یا پایین دستگاه نصب شود. بسته به مورد استفاده از یخچال صنعتی در کسب و کارهای مختلف، آگاهانه عمل کنید. مثلا، یخچال با کمپرسور نصب شده در پایین برای خطوط آماده سازی و سایر محیط های گرم مناسب تر است. اما در پیتزا فروشی ها، نانوایی ها و کارهایی که با مقدار زیادی آرد و سایر مواد خشک، سروکار دارند، باید یخچالی را انتخاب کنند که کندانسور روی آن نصب شده است.

یخچال صنعتی

از چه موادی برای ساخت یخچال استفاده می شود؟

فضای داخلی یخچال صنعتی ممکن است از سه ماده معمول ساخته شده باشد:

  • استنلس استیل، بسیار مقاوم است. در برابر خراش و فرسایش مقاوم است و با پارچه تمیز می شود. در برابر زنگ زدگی مقاومت می کند، هرچند اگر سطح آن آسیب ببیند یا در معرض مواد تمیز کننده قرار بگیرد، زنگ زدگی ایجاد می شود.
  • آلومینیوم، مزایایی مشابه استنلس استیل دارد. تمیز کردن آن آسان است اما از دوام بالایی برخوردار نیست. بنابراین گرچه مقرون به صرفه است اما در برابر خراشیدگی و فرورفتگی مقاومت کمتری دارد. آلومینیوم در صورت آسیب دیدن، دچار خوردگی می شود و با ایجاد یک لایه محافظ، از خوردگی بیشتر در آن ناحیه جلوگیری می کند.
  • پلاستیک ABS، کمتر دچار فرسایش، خراش یا زنگ زدگی می شود. فضای داخلی ساخته شده از این ماده به صورت یک تکه ساخته می شود، دارای گوشه های پنهان و بدون زاویه بوده، بنابراین تمیز کردن آن آسان است. پلاستیک ABS برخلاف فلز ممکن است با یک ضربه محکم سوراخ شود.

برای اطلاع از آخرین تخفیف ها و دریافت پیشنهادات ویژه شماره موبایل خود را ثبت نمایید ثبت شماره