خط تولید بیسکویت (فروش ماشین آلات و راه اندازی خط تولید بیسکویت)

کباب پز تمام اتوماتیک ریلی
کباب پز تمام اتوماتیک ریلی
20 دی 1399
چرخ گوشت تسمه ای
چرخ گوشت تسمه ای صنعتی و خانگی با مناسب ترین قیمت بدون واسطه
23 دی 1399
Rate this post

خط تولید بیسکویت از وسایل و تجهیزاتی تشکیل شده که برای راه اندازی کارخانه بیسکویت ضروری هستند. در ادامه، اصلی ترین تجهیزات راه اندازی خط تولید معرفی شده اند.

فروش ماشین آلات و راه اندازی خط تولید بیسکویت

دستگاه الک لرزان

این دستگاه شامل چند الک است که روی هم قرار گرفته اند. به علت عدم یکنواختی آردهای مورد استفاده در تهیه بیسکویت برای بهبود کیفیت آرد مورد نیاز، آنها را باهم مخلوط می کنند. برای مخلوط کردن آرد و رساندن درجه حرارت آرد به حد مطلوب از دستگاه الک آرد استفاده می شود. در واقع با الک کردن آرد، ناخالصی های آن جدا می شود و بازدهی خمیر افزایش می یابد. ذرات بهم چسبیده آرد از هم جدا شده و مخمرها و باکتری ها تکثیر می شوند. در نتیجه درصد رطوبت آرد به میزان کمی کاهش یافته و احتمال کپک زدگی آن کم می شود.

 

میکسر قنادی

خمیر بیسکویت باید از قابلیت کشش زیادی برخوردار باشد. برای یکنواخت شدن اجزای بیسکویت، انحلال مواد محلول در آب، ورزدهی خمیر، رسیدن به خمیری با ویسکوزیته معین و یکنواخت شدن پخت بیسکویت باید مواد اولیه با یکدیگر مخلوط شوند. بنابراین مواد اولیه به طور همزمان یا با ترتیب خاصی وارد میکسر شده و با سرعت ثابتی با هم مخلوط می شوند.

 

دستگاه میکسر خمیر بیسکویت

خمیر بیسکویت پس از آماده شدن باید مخلوط  شده و زده شود. این کار توسط دستگاه میکسر خمیر انجام می شود. دستگاه میکسر خمیر از تجهیزات خط تولید بیسکویت بوده که هدف از کاربرد آن، آماده سازی و گسترش خمیر است. طرز کار دستگاه میکسر به ساختمان آن بستگی دارد و جهت زدن خمیر و عمل آوری آن باید از دور سریع تر استفاده نمود.

حتما بخوانید :   سرخ کن هنی پنی

دستگاه فرمینگ بیسکویت

پس از آماده شدن و جا افتادن خمیر، با استفاده از قالب های مخصوصی آن را به صورت قطعات کوچک بیسکویت و به شکل مورد نظر در می آورند. برای این منظور از دستگاه فرمینگ بیسکویت استفاده می شود. در این روش شکل، اندازه و طرح مورد نظر برای بیسکویت بر روی قالب های دواری حک می شود. در حین حرکت لایه خمیر از زیر این قالب ها، شکل مورد نظر بر روی خمیر ایجاد شده و سپس خمیر شکل دار از قالب جدا می شود.

خط تولید بیسکویت

دستگاه فر تونلی

مرحله پخت مهم ترین مرحله در کیفیت نهایی بیسکویت است. در خط تولید بیسکویت بیشتر از فرهای تونلی دارای باند نقاله و مجهز به مشعل های گازی استفاده می شود. گرمای تولید شده از مشعل ها از سه راه تشعشع، هدایت و جابجایی جریان هوا به بیسکویت ها می رسد. در بالای فرها یک موتور و دو خروجی قرار دارد. موتور برای جا به جا کردن هوای داخل فر به کار می رود تا حرارت در همه قسمت های فر یکسان باشد. یکی از خروجی ها برای خارج شدن دود و گاز حاصل از پخت و دیگری برای خارج شدن آب تبخیر شده از خمیر است.

نوار سردکن  

بعد از اینکه مرحله پخت بیسکویت به اتمام رسید و قبل از بسته بندی، بیسکویت ها باید به خوبی سرد شوند. عمل سرد کردن باید به مرور زمان انجام شود، بنابراین از دو اتاقک در مسیر سرد کردن، استفاده می شود. در خط تولید بیسکویت، بیسکویت ها بر روی نوار نقاله که بسیار کند است، حرکت می کنند و وارد اتاقک اول می شوند. فن موجود در این اتاقک هوای ملایمی را در خلاف جهت حرکت بیسکویت ها تولید می کند. پس از کاهش رطوبت اولیه، بیسکویت ها وارد اتاقک دوم می شوند که دارای یک فن قوی است. خشک شدن نهایی بیسکویت ها در اثر باد سرد ایجاد شده توسط فن قوی در جهت حرکت بیسکویت ها، انجام می شود.

حتما بخوانید :   وسایل کنتاکی

 

خط تولید بیسکویت

 

دستگاه بسته بندی

بیسکویت ها بعد از سرد شدن، آماده  بسته بندی می شوند. پرسنل تولید در پایان خط تولید بیسکویت، آنها را در سینی های مخصوص چیده و به دستگاه بسته بندی انتقال می دهند. دستگاه بسته بندی، قابلیت نصب سلفون با عرض دلخواه را دارد. انواع سلفون شفاف، صدفی، متالایز مات و پلی استر را می توان بر روی دستگاه بسته بندی نصب کرد. سرعت بسته بندی دستگاه نیز از 20 الی 180 بسته در دقیقه متغیر است.

گروه تولیدی مجملی با بهره گیری از متخصصان حرفه ای و خبره یکی از بزرگترین تولیدکنندگان خطوط تولید کیک، بیسکویت و کلوچه در کشور است که محصولات آن قابل رقابت با تولیدات خارجی هستند. برای کسب اطلاعات بیشتر با مشاوران شرکت تماس بگیرید: 09130003688

در ادامه فیلم خط تولید بیسکویت را از طریق لینک زیر مشاهده کنید:

 

 

برای اطلاع از آخرین تخفیف ها و دریافت پیشنهادات ویژه شماره موبایل خود را ثبت نمایید ثبت شماره