مزایای فست فود سیار یا فود تراک چیست

سرخ کن هنی پنی
سرخ کن هنی پنی
8 فروردین 1402
معرفی مفصل تجهیزات رستوران
معرفی تجهیزات رستوران
10 فروردین 1402
3.5/5 - (2 امتیاز)

امروزه با افزایش هزینه‌های جوانان، هزینه‌های طبقه متوسط، مصرف‌گرایی آگاهانه و تغییر سبک زندگی، فست فودهای سیار رونق زیادی گرفته اند. رستوران های متحرک با سرمایه گذاری کم و حداقل خطرات موجود، به گزینه ای محبوب برای افتتاح یک کسب و کار رستوران تبدیل شده اند. به خصوص برای رستوران دارانی که برای اولین بار وارد این بازار می شوند. ما می‌توانیم به شما کمک کنیم مزایا و معایب یک فست فود سیار را درک کنید. برای یافتن اطلاعات بیشتر در ادامه مطلب با ما همراه باشید …

مزایای فست فود سیار

فست فودهای سیار به سرمایه گذاری اولیه کمی نیاز دارند

رستوران سیار به عنوان یک ایده تجاری با سود بالا در نظر گرفته می شود، عمدتاً به این دلیل که سرمایه گذاری بسیار کمتری نسبت به یک رستوران ثابت دارد. این به تنهایی یک مزیت رقابتی برای راه اندازی یک رستوران سیار به جای یک رستوران معمولی است. زیرا پولی که در راه اندازی پس انداز می کنید، می تواند برای عملیات دیگری مانند بازاریابی یا مهندسی منو استفاده شود. تنها هزینه اصلی خرید کامیون است که می توانید با یک کامیون قدیمی کار خود را شروع کنید.

در مرحله بعد، باید کامیون خود را با تجهیزات رستوران و وسایل همبرگر و ساندویچ مناسب، از جمله اگزوز، کباب پز، لامپ حرارتی و هر وسیله تخصصی دیگری که غذای خاص شما نیاز دارد، تجهیز کنید.

 

کامیون های مواد غذایی شامل هزینه عملیات نسبتا کمی هستند

داشتن یک رستوران غیرسیار و معمولی شما را ملزم به سرمایه گذاری در خدمات گران قیمت، استخدام طیف گسترده ای از کارکنان از جمله آشپز، صندوقدار، سرور، مدیران آشپزخانه، نظافتچی و غیره می کند.

از سوی دیگر، هزینه های عملیاتی یک کامیون حمل مواد غذایی به صورت ماهانه بوده و محدود به غذا، لوازم و گاز است. شما نیازی به داشتن پرسنل کامل ندارید. فقط یک تیم کوچک این کار را انجام می دهد و مالیات پرداختی توسط شما بسیار کمتر خواهد بود.

حتما بخوانید :   بررسی انواع سرخ کن ها از لحاظ فنی

تعمیرات مورد نیاز در یک رستوران معمولی غیرسیار مانند نگهداری از مبلمان، لوازم برقی و سایر تجهیزات آشپزخانه، دکوراسیون رستوران، نشتی لوله یا سقف و غیره، همگی نیازمند تلاش زیاد و البته پول هستند. از سوی دیگر، کامیون های حمل مواد غذایی می توانند تنها با کمی تعمیر و نگهداری در طول زمان به خوبی عمل کنند.

 

فست فود سیار مشتریان بیشتری را جذب می کند

رستوران های سیار با مواد غذایی باکیفیت تر (در مقایسه با فروشندگان خیابانی) و با قیمتی کمتر، به آخرین مد در میان مصرف کنندگان مواد غذایی تبدیل شده اند.

تقریباً تمام رستوران های سیار، مقرون به صرفه هستند. این رستوران ها ادعا می کنند مخاطبانی را هدف قرار می دهند که توانایی سرو غذا در یک رستوران پنج ستاره ندارند، اما خواهان یک وعده غذایی خوشمزه و باکیفیت هستند. از آنجایی که هزینه غذا پایین است، می توانید مشتریان خود را با وعده های غذایی مقرون به صرفه خوشحال کنید.

کامیون های حمل مواد غذایی جایگزین ایمن تر و سالم تری برای غذاهای خیابانی هستند. غذای فروشندگان خیابانی عموماً برای مصرف غیر مطمئن هستند. با افزایش آگاهی بهداشتی، افراد بیشتری به گزینه‌های جایگزین مانند رستوران‌های کوچک و فست فودهای سیار روی می‌آورند.

 

رستوران های سیار می توانند مکان های بیشتری را آزمایش کنند

رستوران ها با موقعیت و مکان خود ارتقاء می یابند یا تعطیل می شوند. حدود 60 درصد از رستوران های جدید در سال اول شکست می خورند و نزدیک به 80 درصد آنها قبل از پنجمین سال فعالیت خود تعطیل می شوند. یکی از دلایل اصلی آن موقعیت نامناسب و اجاره زیاد است. به همین دلیل است که هنگام کار در یک رستوران سیار باید عاقلانه انتخاب کنید.

خوشبختانه فود تراک ها از این مشکل مصون هستند. متحرک هستند و شما می توانید مکان کامیون مواد غذایی خود را به انتخاب خود انتخاب کنید. اگر به نظر می رسد خدمات شما در یک مکان خاص به خوبی کار نمی کند، می توانید به مکان دیگری بروید و ببینید آیا مدل کسب و کار شما می تواند در آنجا پیشرفت کند یا خیر.

حتما بخوانید :   اسلایسر سوسیس

شما می توانید از این تحرک کامیون های مواد غذایی برای جذب مشتریان بالقوه نیز استفاده کنید. به عنوان یک کامیون حمل غذا، شرکت در رویدادهای مختلف و جشنواره های غذا برای شما راحت تر خواهد بود تا بتوانید غذاهای خود را به مشتریان بالقوه خود معرفی کنید. شما همچنین می‌توانید مکان خود را به صورت استراتژیک به صورت روزانه یا هفتگی در برخی مناطق تغییر دهید.

فقط به یاد داشته باشید که مکانی را برای خود انتخاب کنید که به راحتی در دسترس باشد (برای اتومبیل ها و سایر وسایل نقلیه جای پارک وجود داشته باشد).

 

ساخت نام تجاری و گسترش آن با فود تراک

با یک ون غذای سیار، می‌توانید برند خود را در سطح کوچک‌تری بسازید. پویایی کامیون های غذا کاملاً متفاوت از یک رستوران غیر سیار است. تجزیه و تحلیل بهترین مکان، امتحان دستور العمل های جدید، تغییر برنامه ها و منوها می تواند در مدل کامیون غذا در مقایسه با یک رستوران معمولی بسیار آسان تر باشد. از آنجایی که رستوران های غیر سیار ماهیتی ثابت دارند، تغییر نام و تصویر برند در صورت نیاز می تواند دشوار و پرهزینه باشد.

فست فود سیار به شما امکان می دهد، کنترل بهتر و انعطاف پذیری بیشتری داشته باشید. به نظر می رسد این بهترین راه برای کارآفرینانی است که برای اولین بار کار می کنند، زیرا آنها می توانند قبل از ایجاد یک رستوران غیر سیار با سرمایه گذاری و ریسک بالا، تحقیق کرده و مدل خود را آزمایش کنند. پس از به دست آوردن دانش جامع، می توانید در مورد اینکه چه چیزی برای رستوران معمولی بهترین راندمان را دارد، نتیجه گیری کنید. این دانش به شما در گسترش کسب و کارتان کمک می کند.

 

 

برای اطلاع از آخرین تخفیف ها و دریافت پیشنهادات ویژه شماره موبایل خود را ثبت نمایید ثبت شماره