افزایش عمر روغن سرخ کردنی و استفاده مجدد از آن

خرید تجهیزات آشپزخانه صنعتی
تجهیزات آشپزخانه صنعتی – نکات مهم برای خرید
2 خرداد 1402
چیدمان تجهیزات آشپزخانه صنعتی
چیدمان تجهیزات آشپزخانه صنعتی
21 مرداد 1402
5/5 - (9 امتیاز)

افزایش عمر روغن سرخ کردنی توسط دستگاه تصفیه روغن خوراکی

یکی از مهم ترین عوامل موثر در تخریب روغن رسوبات غذایی است؛ رسوباتی که در اثر حرارت می سوزند و باعث تخریب روغن می شوند. دستگاه تصفیه روغن و پودر با جذب رسوبات غذایی از روغن در حد میکرون باعث افزایش طول عمر روغن می شوند.

عوامل موثر بر افزایش عمر روغن سرخ کردنی

  • استفاده از دستگاه تصفیه روغن
  • استفاده از پودر مخصوص

بر اساس تحقیقی که در آمریکا صورت گرفته است، تاثیر دستگاه تصفیه روغن و پودر مخصوص بر افزایش طول عمر روغن بررسی شده است. نتایج حاصل از این آزمایش نشان داد که طول عمر روغن سرخ شده بدون استفاده از دستگاه و پودر تصفیه 4 روز است. این میزان در صورت استفاده از پودر تصفیه روغن حدود 1.5 برابر افزایش یافته و عمر روغن به حدود 6 روز می رسد. اما در صورت استفاده از دستگاه تصفیه روغن خوراکی، عمر روغن تقریبا 3 برابر شده و به حدود 13 روز افزایش می یابد. نتیجه این آزمایش به وضوح نشان می دهد که فیلتر کردن روغن با استفاده از دستگاه باعث افزایش تقریبا سه برابری طول عمر روغن می شود. بنابراین می توان گفت که هزینه خرید این دستگاه در بازه زمانی 4 الی 6 ماهه جبران خواهد شد و در ادامه، عملکرد این دستگاه باعث کاهش هزینه ها و سودآوری می شود.

استفاده از دستگاه تصفیه روغن نه تنها باعث افزایش طول عمر روغن می شود، بلکه در طعم و رنگ غذاهای سرخ شده نیز تاثیر مثبتی می گذارد. غذاهای تهیه شده با روغن تصفیه شده از طعم و مزه بهتری برخوردارند و رنگ روشن تری دارند. این امر می تواند در کسب رضایت و جذب مشتری به شما کمک کند. این دستگاه از لحاظ پروسه فیلتر و نوع فیلتراسیون در شرایط مشابه و در دمای 165 تا 170 درجه سانتیگراد کاملا مشابه نمونه آمریکایی می باشد. دستگاه تصفیه روغن رستورانی قابلیت تصفیه روغن تا 12 میکرون را دارد که این به معنای افزایش چشمگیر عمر و کیفیت روغن سرخ کردنی است.

حتما بخوانید :   لیست تجهیزات مورد نیاز برای بخش آماده سازی در فست فود ها

نحوه کارکرد دستگاه تصفیه روغن

در دستگاه تصفیه روغن خوراکی، یک پمپ قوی با جریان 4GPM روغن استفاده شده را از فیلترهای قدرتمند عبور می دهد. بدین ترتیب خرده غذاها و رسوباتی که باعث ایجاد طعم نامطلوب می شوند و عمر مفید روغن را کاهش می دهند، به دام می افتند. این پمپ، سپس روغن تصفیه شده را دوباره به ظرف سرخکن بر می گرداند.

روغن تصفیه شده به راحتی توسط یک شیلنگ 5 اینچ به ظرف سرخکن بر می گردد. این شیلنگ خرده غذاها را از دیواره ها و کف سرخکن، می شوید. هیتر شیلنگ، گرفتگی های ناشی از رسوبات روغن را از بین می برد. روغن استفاده شده، از طریق این شیلنگ پمپاژ می شود و روغن تصفیه شده به سرخکن بر می گردد.

تصفیه روغن رستورانی

دستگاه تصفیه روغن خوراکی

مزایای دستگاه تصفیه روغن خوراکی

  • دارای کوپلینگ برای چرخش 360 درجه شلنگ
  • دارای شلنگ سیلیکونی با مقاومت 250 درجه سانتیگراد و متفاوت با نمونه های خارجی که از شلنگ پرسی استفاده میکنند.
  • قابلیت فیلتر روغن و تصفیه روغن در حد بسیار زیاد و دقیق‌تر از نمونه خارجی مارک فرایمستر با عبور‌ روغن از ۴ فیلتر
  • امکان تصفیه روغن با دمای ۱۸۰ درجه سانتیگراد به مدت طولانی
  • داشتن ظرفیت بالای مخزن نسبت به تمام نمونه های موجود با حجم ۴۵ لیتر
  • دارای چرخ های خوب ‌و مقاوم برای سیار بودن آن در آشپزخانه های بزرگ
  • طراحی سیستم پمپ و بورد و … کاملا بومی بوده و تولید داخل می باشد.
  • دارای مکانیسم خیلی راحت برای باز و بسته کردن و شسشتوی آسان دستگاه
  • دارای مخزن دو جداره که هر مخزن از جنس استیل 304 می باشد. (دو جداره بودن مخزن باعث جلوگیری از سوختگی دست و پای پرسنل میشود)
  • دستگاه دارای فیلتر مجزا در مسیر پمپ می باشد که در صورت سهل انگاری پرسنل یا هر دلیل دیگر در نفوذ ذرات به مخزن، از بروز اشکال در پمپ جلوگیری میکند و خیلی راحت تمیز می شود.
  • این دستگاه دارای آشغال گیر بزرگ با مساحت زیاد برای گرفتن ذرات درشت می باشد که نسبت به نمونه های مشابه سطح بزرگتری دارد و کاربر به راحتی میتواند شیر تخلیه را کامل باز کند.
  • امکان فیلتر روغن در زمان بسیار کوتاه  (در بسیاری از دستگاههای فیلتراسیون روغن مدت زمان تصفیه بسیاری طولانی است اما این دستگاه در مدت زمان کوتاه ۲ دقیقه ای می‌تواند این حجم روغن را تصفیه نماید)
  • دارای گارانتی معتبر و خدمات پس از فروش
حتما بخوانید :   فرنچ پرس

 

برای مشاهده نحوه کار و همچنین بررسی تخصصی این دستگاه پیشنهاد می شود ویدئو زیر را تماشا کنید

 

مشخصات فنی دستگاه تصفیه روغن

ابعاد کلی دستگاه 26 لیتر (600*320*345)
30 لیتر (620*345*330)
40 لیتر (720*345*330)
50 لیتر (780*345*330)
مصرف برق 250 وات در ساعت
ظرفیت 10 لیتر در دقیقه (150 درجه سانتیگراد)
پمپ دوتایی
نوع موتور موتور DC تک فاز 3 آمپر (قابل ساخت به سایر ولتاژها)
شیلنگ 1.5 متری تفلون داخلی، فنر سیم پیچ برای جذب گرما

 

قیمت دستگاه تصفیه روغن خوراکی

آماده سازی مواد اولیه برای تهیه انواع غذاهای سنتی و فست فودها نیازمند صرف زمان زیاد و به کارگیری تعداد بالایی نیروی انسانی است. گروه تولیدی مجملی با طراحی و ساخت تجهیزات بروز و براساس نیاز مشتریان، در جهت به حداقل رساندن چنین محدودیت هایی فعالیت می کند. این شرکت با تجربه ای طولانی در زمینه طراحی و ساخت انواع تجهیزات آشپزخانه و راه اندازی رستوران و راه اندازی فست فود آماده ارائه خدمات به مشتریان گرامی می باشد. دستگاه تصفیه روغن خوراکی دارای ثبت اختراع در مرکز مالکیت معنوی از سازمان ثبت اسناد و املاک کشور است. امیدواریم با استفاده از این دستگاه قسمتی از مشکلات و کمبودها در زمینه آماده سازی مواد اولیه در صنایع غذایی، رفع و موجبات رضایت مشتریان فراهم گردد.

قیمت دستگاه تصفیه روغن خوراکی براساس متریال و سایز دستگاه متفاوت می باشد.

برای اطلاع از نحوه خرید و قیمت این دستگاه و دریافت مشاوره در زمینه کلیه تجهیزات رستورانی و فست فودی با شماره 09130003688 تماس حاصل فرمایید. همچنین در صورت تمایل میتوانید از طریق فرم زیر برای ثبت سفارش خود اقدام نمایید.

برای اطلاع از آخرین تخفیف ها و دریافت پیشنهادات ویژه شماره موبایل خود را ثبت نمایید ثبت شماره