کاتر میکسر
کاترمیکسر
13 شهریور 1399
راه اندازی رستوران
بیمه رستوران
16 شهریور 1399
Rate this post

برای رسیدن به محیطی سالم و به دور از هرگونه آلودگی نظارت و رعایت نکات بهداشتی امری ضروری است. محیط رستورانها نیز از این موضوع مستثنی نیست. از آنجا که رستوران ها با غذا سروکار دارند این موضوع بیشتر حائز اهمیت می شود. زیرا با رعایت نکردن بهداشت در رستوران سلامت خود و مشتریان را به خطر می افتد.بدین منظور مقاله ای برای شما رستوران داران عزیز تهیه کرده ایم که در آن به بیان نکات مهم بهداشت در رستوران می پردازیم. شما رستوران داران عزیز می توانید جهت دریافت مشاوه جهت راه اندازی رستوران، راه اندازی فست فود و…و دریافت تمام تجهیزات رستوران و تجهیزات فست فود و مجموعه هایتان می توانید با ما در تماس باشید.

بهداشت در رستوران:

رعایت بهداشت در رستوران در ابتدا به چند بخش بهداشت در آشپزخانه، بهداشت کارکنان و…تقسیم می شود. در این زمینه دستورالعمل ارزیابی بهداشت آشپزخانه و رستوران به اختصارHSEE را تدوین کرده است که میزان رعایت نکات این ارزیابی می شود.

بهداشت فردی :

عبارت است از رعایت دستورات و عادات بهداشتی و دوری جستن از رفتارها و عادات غیربهداشتی که باعث می شود، فرد در معرض عوامل و شرایط بیماری زا قرار نگرفته و به بیماری ناشی از آنها دچار نشود. این خود می تواند موجب بهداشت در رستوران می گردد. از این رو کارکنان همه باید دارای کارت سلامت بهداشت باشند.

بهداشت مواد غذایی:

عبارت است از رعایت کلیه موازین بهداشتی در تمامی مراحل تولید، فرآیند، نگهداری، حمل و نقل و عرضه می باشد تا ماده غذایی سالم و با کیفیت به دست مصرف کنندگان برسد. این از جمله نکات مهم در سالم ماندن رستوران می گردد.

حتما بخوانید :   کانتر گرم

بهداشت ساختمان:

ویژگی های کمی و کیفی که تحت آن شرایط، نیازهای جسمی و روحی ساکنین در آن تامین گردد و نیز از بروز و انتقال بیماریهای واگیر و غیرواگیر، ایجاد سوانح و حوادث ناگوار، جلوگیری شود.

دفع بهداشتی فاضلاب:

دفع فاضالب مطابق شرایط بهداشتی از قبیل دفع در چاه جاذب، اتصال به شبکه جمع آوری فاضلاب تصفیه خانه اختصاصی و سایر روش ها ی موردتایید

نکات مهم رعایت بهداشت در رستوران در محل پخت غذا و آشپزخانه:

بزرگی فضای کار و تعداد کارکنان باید با یکدیگر تناسب داشته باشد جهت داشتن تهویه مناسبتر و طبخ بهتر غذا

مکان پخت غذا باید به دور از هرگونه آلودگی باشد

ديوار‌ آبدارخانه ، انبار مواد غذائي ، محل نگهداري ميوه جات و سبزيجات ، حمام ، مستراح ، دستشويي و رختشويخانه بايد از كف تا سقف با كاشي يا سراميك به رنگ روشن باشند.

کف آشپزخانه باید صاف و بدون ترک خوردگی و قابل شستشو باشد و از همه مهمتر لغزنده نباشد.

دیوارها باید به گونه ای باشند که از ورود حشرات جلوگیری شود.

با رعایت این نکات در سلامت خود و کارکنان و مراجعین خود بکوشید و به افزایش بازدهی رستوران خود کمک کنید.

برای اطلاعات بیشتر و دریافت لیست تجهیزات می توانید به پیج ما در اینستاگرام و یا کانال تلگرام مراجعه کنید.

 

 

برای اطلاع از آخرین تخفیف ها و دریافت پیشنهادات ویژه شماره موبایل خود را ثبت نمایید ثبت شماره