ساخت تنور پیتزا با آجر نسوز و کارایی بالا

همبرگر زن دستی فلزی
همبرگر زن دستی فلزی (فروش با قیمت بی واسطه)
13 بهمن 1399
ضوابط طراحی آشپزخانه بیمارستان
ضوابط طراحی آشپزخانه بیمارستان
14 شهریور 1400
3.5/5 - (2 امتیاز)

استفاده از هیزم برای طبخ غذا یکی از روش های سنتی است که طرفداران زیادی دارد. با استفاده از این روش می توان غذایی با عطر و طعم دلپذیر و منحصر به فرد تهیه کرد. پیتزا از جمله فست فودهایی است که تهیه آن با تنور بسیار رایج بوده و امروزه پیتزا ایتالیایی در همه جای دنیا از محبوبیت خاصی برخوردار است. در این مقاله سعی داریم شما را با روش ساخت تنور پیتزا با آجر نسوز آشنا سازیم. در ادامه با ما همراه باشید …

ساخت تنور پیتزا با آجر نسوز

تنور پیتزا به طور کلی از دو قسمت تشکیل شده است:

  1. نیم کره ای که چوب یا هیزم در آن قرار می گیرد و محل چرخش و جذب حرارت است. این نیم کره از ترکیب فلز و ملاط سیمانی ساخته می شود. روی این نیم کره با لایه ای از پشم شیشه پوشانده شده و روی آن لایه ای از ملاط سیمان و خاک نسوز قرار می گیرد. برای زیبایی بیشتر، این قسمت با آجر نسوز پوشانده می شود.
  2. تونل ورودی که در واقع همان مسیر دودکش و درب ورودی است. طول تونل ورودی متناسب با قطر نیم کره در نظر گرفته می شود. مثلا اگر قطر نیم کره 2 متر باشد، طول تونل را 140 سانتیمتر در نظر می گیرند. از طول تونل به نسبت 5/2 به 1 برای لوله دودکش و درب ورودی در نظر گرفته می شود. یعنی از 140 سانتیمتر حدود 95 سانتیمتر به دودکش و 45 سانتیمتر به نصب درب ورودی اختصاص می یابد.
حتما بخوانید :   طرز تهیه ماست توت فرنگی

معمولا ساخت تنور پیتزا با آجر نسوز به خاطر قیمت کمتر به شومینه کارها سپرده می شود. در نتیجه:

  • فر گرم نمی شود.
  • بدنه یا کف آن در اثر حرارت دچار مشکل می شوند.
  • کیفیت پخت در سطح آن یکنواخت نیست.

 گروه تولیدی مجملی با کادری مجرب و متخصص در زمینه طراحی و ساخت انواع فر پیتزا ریلی گازی، فر صندوقی پیتزا، فر پیتزا آجری و تنور پیتزا ایتالیایی آماده ارائه مشاوره به متقاضیان است. لطفا جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره 09130003688 تماس بگیرید.

 

https://aparat.com/v/TtwCW

برای اطلاع از آخرین تخفیف ها و دریافت پیشنهادات ویژه شماره موبایل خود را ثبت نمایید ثبت شماره