راه اندازی رستوران
بیمه رستوران
16 شهریور 1399
وسایل رستوران
ترموباکس حمل غذا
17 شهریور 1399
Rate this post

شستشوی سینک ظرفشویی به صورت روزانه کار بسیاری از بانوان خانه دار است. حال اکثرا پس از مدتی متوجه تیره شدن سینک ظرفشویی می شوند و سعی در براق کردن آن دارند. اکثرا شاید از مواد شیمیایی استفاده کنند مانند استفاده از وایتکس و مواد سفیدکننده….این راه و استفاده از مواد شیمیایی جهت سفید کردن و براق کردن و شستشوی سینک ظرفشویی کار درستی نباشد در این مقاله به بیان راه هایی جهت براق کردن و سفید کردن سینک ظرفشویی می پردازیم.

براق کردن سینک ظرفشویی:

سینکم ظرفشویی یکی از اجزای پرکابرد در فضای خانه است. از این رو مدام در معرض باکتری ها و در عین حال تماس با آب است. از آنجا که این قسمت با مواد غذایی یا ظروف آشپزخانه در تماس است پاکیزگی و نظافت آن موضوعی مورد توجه است. اگر فکر می کنید که آب خالی می تواند در شستشوی سینک ظرفشویی شما به طور اساسی موثر باشد در اشتباه هستید زیرا از اتفاق آب می تواند خود به رشد باکتری ها کمک کند. در زیر به بررسی روشهای شستشوی سینک ظرفشویی بدون استفاده از مواد شیمیایی می پردازیم:

1.استفاده از آب داغ و مایع ظرفشویی:

این روش ساده ترین روش شستشوی سینک ظرفشویی است. به طوری که مقداری مایع ظرفشویی را روی اسکاچ ریخته و سپس با آب داغ شروع به مالش کل سطح سینک می کنیم.

2. استفاده از جوش شیرین و لیمو:

ترکیب جوش شیرین و لیمو در قدیم به عنوان پاک کننده های قوی به حساب می آمده اند.مقداری از این ترکیب را تهیه کرده روی سینک ظرفشویی ریخته 10 دقیقه صبر کنید و سپس با آب داغ داخل سینک را بشویید. اگر اثر جوش شیرین همچنان باقی ماند می توانید با استفاده از یک مسواک نرم این ترکیب را کاملا از روی سینک پاک کنید.

حتما بخوانید :   دستگاه سیب زمینی 30 سانتی یا لانگ پوتیتو

3.براق کردن سینک با استفاده از آرد:

مهم ترین روشی که در این مقاله قصد داشتیم بیان کنیم استفاده از آرد جهت براق کردن سینک ظرفشویی است. برای  استفاده از این روش ابتدا کل سینکتون را با پارچه تمیز کنید. سپس با آب سرد سینک را بشویید. نکته مهم در این روش جهت شستشوی سینک ظرفشویی این است که با دستمال تمیز سینک را خشک کرده باشید . سپس یک چهارم فنجان آرد را داخل سینک بریزید جهت اینکه یک لایه ضخیمی از آرد روی سینک تشکیل شود. سپس با استفاده از یک دستمال به صورت دایره ای سینک را خیس نمایید.

پس از اتمام این کار سینک را به طور کامل پاک کنید.حواستون باشد آردها داخل چاه نرود زیرا موجب گرفتن راه آب شده و شما را در دردسر می اندازد. هم چنین خشک نکردن سینک قبل از ریختن آرد موجب چسبیدن آرد به سینک می شود. این کار را می توانید یک بار در ماه تکرار کنید.

سینک ظرفشویی

جهت اطلاع از نکات مهم رستورانداری می توانید با مراجعه به قسمت وبلاگ ما به مقالات ما با موضوعات مختلف دسترسی پیدا کنید. گروه صنعتی مجملی شما را در راه اندازی مجموعه هایتان از صفر تا صد از مشاوره تا تجهیز کامل یاری می کند. جهت اطلاع از تجهیزات رستوران و تجهیزات فست فود تجهیزات آشپزخانه های صنعتی به قسمت محصولات ما مراجعه کنید.

ما را در پیج اینستاگرام و یا کانال تلگراممون  همراهی کنید.

برای اطلاع از آخرین تخفیف ها و دریافت پیشنهادات ویژه شماره موبایل خود را ثبت نمایید ثبت شماره