معرفی انواع سرخ کن های صنعتی بر اساس عملکرد

راهنمای خرید سرخ کن صنعتی + نکاتی در خصوص انتخاب سرخ کن
بررسی انواع سرخ کن ها از لحاظ فنی
7 آبان 1397
نکات مهم در راه اندازی فست فود
موقعیت سنجی قبل از راه اندازی فست فود
19 آبان 1397
4.7/5 - (3 امتیاز)

همانطوری که می دانید در یک آشپزخانه ی صنعتی و مجهز علاوه بر دیگر امکانات و تجهیزات شما به سرخ کن صنعتی نیز نیاز خواهید داشت . اما نکته ای که ما قصد داریم به آن بپردازیم و نکته ی مهمی نیز می باشد معرفی انواع سرخ کن های صنعتی است که شما برحسب نیازهای خود و مشخصاتی که ما اکنون به آن می پردازیم اقدام به انتخاب و خرید نمایید.

انواع سرخ کن های صنعتی بر مبنای میزان حرارت

ساده ترین انواع سرخ کن های صنعتی سرخ کنی است که یک ظرف از جنس استیل روی حرارت و یا آتش قرار می گیرد که این مدل را نیز سرخ کن با بنماری ساده نیز می نامند. از معایب این نوع سرخ کن به دلیل نداشتن ترموستات یا همان تنظیم کننده ی درجه ی حرارت روغن ، میزان حرارت از حد استاندارد که چیزی بین 175 تا 180 درجه ی سانتی گراد است عبور می کند که طبیعی است این امر مضر می باشد و برای سلامتی خطر دارد. و علاوه بر این موضوع منجر به سوختن، کدر شدن روغن می شود و در نهایت کیفیت محصول شما نیز از بین خواهد رفت و یا محصول ارائه شده ی شما طعم و بوی سوختگی خواهد گرفت. عیب دوم این دستگاه به دلیل کوچک بودن مخزن آن و اینکه دبی حرارت پایینی دارد هنگامی که شما محصول منجمد و دمای پایین تری همانند سیب زمینی نیمه منجمد یا مواد فلافل داخل یخچال را درون آن قرار دهید خیلی سریع دمای حرارت و یا روغن کاهش پیدا می کند و به دلیل پایین بودن دبی آن  زمان زیادی طول می کشد تا دوباره حرارت به دمای پخت که همان 175 درجه ی سانتی گراد می باشد برسد و همی دما سبب می شود تا کیفیت مواد غذایی شما افت بسیار زیادی کند و کیفیت اولیه را نداشته باشد برای مثال اگر سیب زمینی مدت زیادی در روغن قرار گیرد و مدت سرخ شدن آن بیش از حد معمول طول بکشد کیفیت اولیه ی خود را ازدست می دهد و خروجی شما سیب زمینی های نرم و با شکل و ظاهری بد خواهد شد. علاوه بر این موضوع وقت زیادی از شما به هدر رود و شما را در سرویس دهی به مشتریان نیز دچار اختلال می کند.

حتما بخوانید :   قیمت گزاری انواع سرخ کن های صنعتی

سرخ کن های بهتر سرخ کن هایی می باشند که یک دارای ترموستات است که دمای روغن بالاتر از حد مجاز نرود و دومین مورد همان دبی دستگاه می باشد که به سبب بالاتر بودن دبی این دستگاه ها مدت زمان کمتری طول می کشد تا به زمان پخت برساند و همینطور سرخ کن های مبله به دلیل اینکه حجم روغن زیادی میبرد کمتر دمای روغن افت خواهد کرد.

مدل بعدی سرخ کن ها سرخکن های سه جداره می باشند ویا اینکه سرخ کن هایی که با روغن های صنعتی پخته می شوند که طریقه ی کار این نوع سرخ کن ها به این صورت است که سرخ کن ها روغن های صنعتی را داغ می کنند و روغن های صنعتی منجر به داغ شدن روغن های خوراکی می شوند و این مدل سرخ کن ها جز ایده آل ترین سرخ کن ها در بازار می باشد روی این سرخ کن ها تصفیه کن روغن هم می تواند نصب شود و به این صورت است که روغن داغ در حین کار را فیلتر می شود و این فیلتر برای پاکسازی روغن ها از هرگونه آشغال های ریز و درشت می باشد که این مورد سبب می شود تا عمر روغن طولانی تر شود و شما مدت طولانی تری از روغن خود استفاده کنید و سبب صرفه جویی هزینه نیز می شود.

قیمت سرخ کن های صنعتی

پس بنابراین هرچه سرخ کنی از لحاظ امکانات بیشتر و پیشرفته تر باشد به طبع قیمت آن نیز بالاتر می رود .

ارزان ترین انواع سرخ کن های صنعتی به ترتیب سرخ کن های استیل و یا ساده ، سرخ کن های مبله ، سرخ کن های با حرارت غیر مستقیم سه جداره ،سرخ کن ها دارای فیلتراسیون می باشد.

حتما بخوانید :   سرخ کن هنی پنی

 

برای اطلاع از آخرین تخفیف ها و دریافت پیشنهادات ویژه شماره موبایل خود را ثبت نمایید ثبت شماره