در انتخاب تجهیزات آشپزخانه ی صنعتی چه مواردی را باید در نظر بگیریم؟؟

گواهینامه مدیریت مواد غذایی
نحوه ی دریافت گواهینامه مدیریت مواد غذایی برای راه اندازی رستوران
20 اردیبهشت 1398
تولید کننده ی فر پیتزا در اصفهان
تولید کننده ی انواع فر پیتزا در اصفهان
24 اردیبهشت 1398
5/5 - (1 امتیاز)

اگر شما قصد تجهیز و یا راه اندازی فست فود ، رستوران ،کنتاکی و یا هر آشپزخانه ی صنعتی دیگر را دارید باید بدانید که از همان ابتدا به سراغ تجهیزات فست فود خوب و لوازم خوب و با کیفیت بروید.
منظور از تجهیزات فست فود خوب و با کیفیت صرفا خرید لوازم و وسایل برند و گران قیمت نمی باشد بلکه شما حتی برای راه اندازی قسمتی از آشپزخانه ی خود می توانید از وسایل دست دوم ولی مرغوب و از جایی مطمئن خریداری نمایید و قطعا نتیجه ی مطلوبی برای شما خواهد داشت.
بیشتر هدف شناخت وسایل و تجهیزات و کمک گرفتن از افراد با تجربه و کارآزموده در این مسیر و مسئله ی مهم میزان بودجه ی در نظر گرفته شده ی شما برای این موضوع می باشد شما باید بدانید و از قبل برنامه ای مشخص داشته باشید که ابتدا برای تجهیز کردن آشپزخانه ی صنعتی خود چه مقدار پول در حال حاضر در دسترس دارید. پس از آن می توانید اولویت بندی نمایید که چه وسایل و قسمت هایی نیاز به خرید وسایل واقعا با کیفیت و مرغوب دارد و کدام قسمت ها را شما حتی ببدون دستگاه و به صورت دستی و یا در نهایت استفاده از وسایل دست دوم استفاده نمایید.
این برنامه ی مشخص تکلیف شما را در بازار مشخص خواهد کرد و با خیالی راحت تر به سراغ خرید خواهید رفت چرا که برنامه ی شما مشخص هست و بی گدار به سراغ بازار نرفته اید.

كيفيت :

تمامي وسايل آشپزخانه صنعتي همانند دیگر وسایل و تجهیزات راهنما و دستورالعمل مخصوص به خود را دارند . كه اين راهنما و دستورالعمل ها براي كارايي و ايمني وسايل در طبخ غذاها لازم و ضروري است. و شما حتما باید به نکات آن ها توجه کنید تا بتوانید با کمترین استهلاک دستگاه بهترین بازدهی را داشته باشید.
وسايل آشپزخانه هاي صنعتي به خاطر وظيفه سنگین و مدت زمان طولاني كه مورد استفاده قرار مي گيرند، اصولا دارای مواد اوليه سخت و محكم می باشند . براي مثال برای ساخت آن ها از آهن و استيل ضد زنگ استفاده می کنند که براي سالهاي طولاي قابل استفاده باشند.

حتما بخوانید :   تجهیزات فست فود برای تهیه ی برگر و پیتزا

حجم بيشتر :

يكي از واضح ترين و آشکار ترین تفاوتهاي بین وسائل آشپزخانه صنعتي با و وسایل خانگي ، حجم بيشتر آنهاست بدین معنا كه در آشپزخانه هاي صنعتي غذا در ميزان بيشتري در هر وعده ی غذایی و با سرعت شاید سریع تر نسبت به نمونه ی خانگی باید طبخ گردد. پذیرایی از صدها نفر با پذيرايي از افراد خانواده چهار نفري بسيار متفاوت است . پس انتخاب ظروف در اندازه مناسب يكي از اصول مقدماتي است كه در آشپزخانه هاي صنعتي بايد لحاظ گردد . و به آن توجه ویژه ای شود تا در آینده و با ازدحام مشتریان دچار مشکل نشوند.

بهره وري :

همان طور که واضح است در آشپزخانه هاي صنعتي حجم زيادي از انرژي مصرف مي شود . با اين توصيف بهتر است تمامي وسائل و تجهيزات با حداكثر بهره وري كار كنند تا موجب صرفه جویی از لحاط مالی و انرژی هم بشود.
اگر بخواهیم با ذکر مثالی این قضیه را روشن تر نماییم می توانیم به فر صنعتی اشاره نماییم به این صورت که فن حرارتي با پخش گرشي و يكسان حرارت موجب بهره وري در زمان و انرژي مي گردد تمامي موارد ياد شده اصول ابتدايي هستند كه شما به عنوان صاحب اين تجارت بايد مدنظر قرار دهيد

برای اطلاع از آخرین تخفیف ها و دریافت پیشنهادات ویژه شماره موبایل خود را ثبت نمایید ثبت شماره