آموزش راه اندازی فست فود
آموزش راه اندازی فست فود
25 دی 1402
راهنمای خرید سرخ کن صنعتی + نکاتی در خصوص انتخاب سرخ کن
راهنمای خرید سرخ کن صنعتی + نکاتی در خصوص انتخاب سرخ کن
15 بهمن 1402
5/5 - (5 امتیاز)

درآمد و حاشیه سود کافی شاپ به طوری است که افراد زیادی را به فکر راه اندازی کافی شاپ می اندازد. از کنار هر کافی شاپی که رد شوید، به احتمال زیاد مشتریانی فراوانی را خواهید دید که از نوشیدن قهوه، اسپرسو، لاته، چای و انواع شیرینی ها و غذاهای لذیذ دیگر لذت می برند.

سرو قهوه ها و میان وعده های با کیفیت در یک فضای دنج و آرام یک مدل تجاری بسیار موفق است که استارباکس پیشگام آن بوده است. اگر عاشق قهوه هستید و به دنبال یک فرصت تجاری میگردید، این مقاله راهنمای شما برای راه اندازی کافی شاپ و موفقیت در آن است.

راه اندازی کافی شاپ

برای راه اندازی کافی شاپ سه گزینه موجود است:

  • مدل فرانشیز

همچون راه اندازی رستوران، برای تاسیس کافه هم میتوان از مدل فرانشیز استفاده کرد. در این مدل در ازای پرداخت حق فرانشیز، در مکانی که توسط ارائه دهنده فرانشیز انتخاب شده است حق استفاده از نام آن برند و فعالیت تحت لیسانس آن برند را خواهید داشت. به عنوان مثال در حال حاضر کافه ویونا این قابلیت را دارد که با آن وارد همکاری شده و کافی شاپ خود را تحت برند ویونا راه اندازی کنید.

  • خرید یک کافی شاپ واگذاری شده

این شیوه، روشی دیگری برای راه اندازی یک کافی شاپ است اما باید به این نکته توجه کنید که یافتن یک کافی شاپ سودآور که به فروش گذاشته شده است، کار ساده ای نیست.

  • راه اندازی کافی شاپ از صفر

این گزینه نیازمند تلاش زیادی است؛ اما بیشترین انعطاف پذیری و بهترین پتانسیل را برای به حداکثر رساندن سود دارد. برای موفقیت بیشتر در این مسیر پیشنهاد می شود حتما بیزینس پلن کافی شاپ خودتان را بنویسید تا مسیرتان هموارتر شود.

راه اندازی کافی شاپ در اصفهان

یکی از مهم ترین عواملی که در هنگام شروع راه اندازی کافی شاپ باید در نظر گرفت؛ انتخاب مکان مناسب می باشد؛ زیرا مکان مناسب می تواند به افزایش فروش و افزایش مشتریان ثابت کمک بسیاری کند. همچنین یکی از اساسی ترین مسائلی که در انتخاب مکان برای راه اندازی کافی شاپ بسیار موثر است میزان رقابت فعلی در این زمینه است. همانطور که می دانید، چنین کسب و کاری بسیار پر رقابت بوده و مکان آن می تواند در موفقیت آن نقش موثری داشته باشد.

نکته بسیار مهم دیگر این است که بتوانیم ظرفیت یک منطقه را برای پذیرش چنین کسب و کاری برآورد کنیم. اما باید به این نکته توجه نمود که محله به محله آن شهر می تواند با یکدیگر متفاوت باشد و در موفقیت کسب و کار کافی شاپ تاثیر مثبت یا منفی داشته باشد.

حتما بخوانید :   راه اندازی فست فود لیون در اصفهان

شرایط راه اندازی کافی شاپ در اصفهان

در اصفهان و سایر شهرهای بزرگ، شرایط راه اندازی کافی شاپ، توسط اتحادیه مربوطه تعیین می شود. این شرایط اغلب شامل اطلاعات شخصی و سوابق متقاضی است. همچنین درباره مکان کسب و کار نیز مواردی اعلام شده است. اما این فقط یک بخش جزئی از کل پروسه راه اندازی کافی شاپ است که شامل عدم سوء پیشینه و داشتن حداقل متراژ مورد نیاز یعنی ۲۰ متر مربع در مکان مورد نظر می باشد. از دیگر شرایط راه اندازی کافی شاپ در اصفهان، مکانی است که برای این کار در نظر گرفته شده و باید استاندارهای مناسبی داشته باشد تا بتواند تعداد افراد بیشتری را به سمت خود جذب نماید.

مراحل تاسیس کافی شاپ در اصفهان

اگر قصد فعالیت در این حرفه یعنی کافی شاپ را دارید بهتر است با نگاه تخصصی تری پیش بروید و فقط به عنوان یک شغل به آن نگاه نکنید. با کمی علاقه به کار خود بچسبید و بدانید که فقط با راه اندازی یک مغازه نمی توانید در این تجارت بدرخشید و محبوب شوید. برای این منظور برای راه اندازی کافی شاپ در اصفهان لازم است از مراحل پیش روی خود آگاه باشید. البته برای اطلاع از جزئیات هر مرحله، پیشنهاد می کنیم با کارشناسان و مشاوران مجموعه ما مشورت کنید، اما به عنوان راهنمای مختصر و مفید، گزینه های زیر مراحل افتتاح را تشکیل می دهند که عبارتند از

  • مشاوره با کارشناسان بازرگانی
  • تعیین برنامه اقتصادی، طرح و برنامه ریزی کاری
  • انجام مراحل قانونی و تهیه مجوزهای لازم
  • انتخاب مکان و موقعیت مناسب
  • خرید تجهیزات کافی شاپ و لوازم جانبی مانند میز و صندلی
  • اجرا و طراحی دکوراسیون داخلی
  • استخدام نیروهای متخصص و با تجربه
  • بازاریابی کافی برای معرفی کافی شاپ

هزینه های راه اندازی کافه در اصفهان

اگر تصمیم خود را برای راه اندازی کافی شاپ در اصفهان گرفته اید و قصد ورود به این شغل را دارید، بی شک لازم است که با هزینه راه اندازی و نکات مختلف برای مدیریت هزینه ها نیز آشنایی کامل به دست آورید. این عمل می تواند به شما در افزایش موفقیت و سودآوری کافی شاپ، کمک فراوان کند. برای راه اندازی یک کافی شاپ باید هزینه های ضروری و هزینه های غیرضروری را مد نظر قرار دهید. این هزینه ها می تواند شامل موارد زیر باشد:

  • طراحی دکوراسیون و فضای بیرونی
  • خرید تجهیزات آشپزخانه صنعتی
  • استخدام پرسنل و کارمندان
  • گرفتن مجوزهای لازم
  • وسایل و لوازم ضروری
حتما بخوانید :   راه اندازی مجموعه قهوه فروشی عقیق در اصفهان

در واقع قبل از هر کاری شما باید یک مبلغ برای دریافت مجوز راه اندازی کافی شاپ در نظر بگیرید. این مجوزها از اتحادیه صنف و وزارت بهداشت دریافت می شوند. برای راه اندازی این کسب و کار لازم است که پروانه کسب را به دست آورید. از جمله مهم ترین گزینه هایی که برای راه اندازی کافی شاپ آن ها را پرداخت خواهید کرد، می توان به خرید دستگاه قهوه جوش اشاره نمود. دستگاه های دیگر مانند دستگاه اسپرسو ساز، آسیاب اسپرسو ساز، یک یخچال با ظرفیت مناسب، سیستم های تهویه قدرتمند و اجاق گاز از دیگر تجهیزاتی به شمار می روند که باید برای آن ها هزینه های متفاوتی پرداخت کنید.

نوع چیدمان دکوراسیون یک عامل مهم برای رسیدن به موفقیت عنوان می شود. هر اندازه که بتوانید در این زمینه خلاقیت بیشتری به خرج دهید، در جذب مشتری موفق تر خواهید بود، به همین علت برای خرید میز و صندلی نیز باید هزینه هایی را در نظر بگیرید. با این حال اگر به دنبال راه اندازی یک کافی شاپ بزرگ و ارائه خدمات گسترده هستید، باید برخی دیگر از لوازم و تجهیزات را نیز خریداری کنید، به عنوان مثال دستگاه بستنی سازی از جمله تجهیزاتی به شمار می رود که می تواند برای جذب مشتری به بهترین شکل عمل کند.

جمع بندی نهایی

در این مطلب به توضیحی درباره راه اندازی کافی شاپ در اصفهان و هزینه های تاسیس پرداختیم. این شغل به دلیل رقابت زیادی که در آن وجود دارد؛ بهتر است قبل از شروع با مشاورین این حوزه مشورت کرده و با درنظرگرفتن مراحل راه اندازی، اقدام به تاسیس آن کنید.

سوالات متداول درباره راه اندازی کافی شاپ در اصفهان

از مهم ترین عامل در راه اندازی کافه چیست؟

یکی از مهم ترین عوامل، انتخاب مکان مناسب می باشد؛ زیرا مکان مناسب می تواند به افزایش فروش و افزایش مشتریان ثابت کمک بسیاری کند.

تجهیزات بسیار مهم هر کافی شاپ چه می باشد؟

دستگاه قهوه ساز، اسپرسو ساز، آسیاب قهوه، یک یخچال با ظرفیت مناسب، سیستم های تهویه قدرتمند و اجاق گاز از مهم ترین تجهیزات به شمار می آیند.

از اساسی ترین دلایلی که در انتخاب مکان مهم است؛ چیست؟

یکی از اساسی ترین مسائلی که در انتخاب مکان برای راه اندازی کافی شاپ بسیار موثر است میزان رقابت فعلی در این زمینه است.

برای اطلاع از آخرین تخفیف ها و دریافت پیشنهادات ویژه شماره موبایل خود را ثبت نمایید ثبت شماره