عیب یابی فر پیتزا ریلی (ذکر نکات کلیدی و مهم)

ضوابط طراحی آشپزخانه بیمارستان
ضوابط طراحی آشپزخانه بیمارستان
14 شهریور 1400
ویژگی های یک مدیر رستوران
ویژگی های یک مدیر رستوران و عوامل موفقیت در رستوران داری
6 دی 1400
1/5 - (1 امتیاز)

فرهای آشپزی و خصوصا فر پیتزا بخش جدا نشدنی از رستوران فست فود شما هستند. در ضمن اگر فر کار نکند، تجارت شما هم از کار می افتد. بنابراین نگهداری و عیب یابی فر آشپزخانه نیز کار بسیار مهمی است. فر پیتزا ریلی مجملی نوعی فر پیتزا ریلی ایرانی است که قبلا با مشخصات و ویژگی های آن آشنا شدید. در این مطلب قصد داریم عیب یابی فر پیتزا ریلی را بیان کنیم تا در صورت بروز مشکل در این دستگاه بتوانید در اسرع وقت آن را تعمیر کنید.

فرهای ریلی یک پلتفرم پخت پیوسته دارند که به  سرعت پیتزا را برای شما آماده می کنند. وقتی که پیتزا را روی نوار نقاله فر می گذارید، فر ریلی باقی کار را در یک دمای مشخص و سرعت تنظیم شده توسط شما انجام می دهد. برخی از مدل ها حتی دارای ۳ الی ۴ فر ریلی روی هم چیده شده هستند تا سرعت پخت چندین برابر شود. زمان کل پخت پیتزا در این دستگاه حداکثر ۴ الی ۵ دقیقه می باشد. همچنین از آن جایی که پیتزاها پیوسته از زیر یا درون المنت های حرارتی عبور می کنند، هیچ زمانی برای بازیابی حرارتی هدر نمی رود. حال اگر روزی اشکالی در فر پیتزای شما ایجاد شد، از کجا بفهمیم ایراد از کجاست؟

عیب یابی فر پیتزا ریلی

به این سه نکته توجه کنید:

  • مشعل پیلوت روشن نمی ماند

اصلی ترین دلیل آن مشکل ترموکوپل است. اول از همه مطمئن شوید که آیا ترموکوپل مستقیما در مشعل قرار دارد؟ اگر نیست، ترموکوپل به اندازه کافی داغ نمی شود تا سوپاپ اطمینان را باز کند. اگر ترموکوپل در جای درست خودش بود و همچنان مشکل حل نشد، دیگر باید آن را عوض کرد.

حتما بخوانید :   سرخ کن هنی پنی

 

  • عیب یابی فر پیتزا ریلی با بررسی ترموستات

اگر فر پیتزای شما به دمای مطلوب نمی رسد یا به شدت داغ می شود اصولا مشکل به ترموستات برمی گردد که یا خراب است یا کالیبره نیست. برای چک کردن، یک ترمومتر (نوعی که می دانید دقتش چقدر است) در فر قرار دهید و ترموستات را در یک دمای دلخواه تنظیم کنید. اگر شعله فتیله قبل از رسیدن به دمای مورد نظر خاموش شد یا اگر ترمومتر دمایی کاملا متفاوت نشان داد (مثلا با اختلاف ۵ الی ۱۰ درجه)، نشان می دهد ترموستات باید کالیبره شود. برای این کار به راهنمای دستگاه رجوع کنید.

  • لوله مویین باید عوض شود

اگر شما ترموستات را عوض کردید و حرارت فر به صورت نامتقارن بود، احتمالا مشکل در جایگیری حباب است. در انتهای لوله مویین، گیره هایی وجود دارند که لامپ را محکم در جای خود قرار می دهند. این لامپ مسئول موزون نگه داشتن دمای فر است. اگر این لامپ درست در جای خودش قرار نگرفته یا آزاد باشد، حرارت فر هم نامتوزان خواهد بود.

 

برای اطلاع از آخرین تخفیف ها و دریافت پیشنهادات ویژه شماره موبایل خود را ثبت نمایید ثبت شماره