مشاوره راه اندازی فست فود (نکات مهم و اصولی)

سرخ کن صنعتی رومیزی برقی
30 آبان 1399
میکسر خمیر
میکسر خمیر صنعتی و خانگی برای تهیه نان، کیک و بیسکویت
17 آذر 1399
Rate this post

راه اندازی فست فود از جمله مشاغلی است که همیشه رونق داشته و روز به روز بر تعداد طرفداران آن افزوده شده است. تهیه فست فود مختص فصل خاصی نبوده و همواره مورد توجه قرار گرفته است. نیاز مستمر انسان به غذا و سوددهی بالای مشاغل مربوط به صنایع غذایی از جمله مواردی است که راه اندازی فست فود را به شغلی محبوب تبدیل کرده است. گروه تولیدی مجملی با تجربه ای طولانی در زمینه مشاوره راه اندازی فست فود، می تواند بهترین راهنما در شروع  کسب و کار مورد علاقه شما باشد. به طور کلی راه اندازی فست فود در دو مرحله صورت می گیرد: مراحل قبل از راه اندازی و مراحل بعد از راه اندازی.

 

مراحل قبل از راه اندازی فست فود

 

یافتن مکان مناسب و مطابق با استانداردهای کسب و کار

برای انتخاب مکان فروشگاه فست فود سعی کنید محل های شلوغ و پر رفت و آمد را در نظر بگیرید. اگر شما بهترین غذا را تهیه کنید ولی فروشگاه شما دید خوبی نداشته باشد به احتمال زیاد شکست می خورید. نزدیکی به مراکز خرید، بازار، دانشگاه و جاهای شلوغ، نزدیکی به پارکینگ ماشین و مسائلی مانند طرح ترافیک و … از دیگر نکات مهمی است که باید به آن توجه ویژه ای شود.

 

تهیه تجهیزات آشپزخانه و وسایل فست فود

یکی از کارهایی که برای سرمایه گذاری در فروشگاه فست فود باید انجام داد، برآورد هزینه تجهیزات و ماشین آلات آن است. این موضوع به عوامل مختلفی بستگی دارد. متراژ مغازه یکی از این عوامل است، چون نقشه چیدمان تجهیزات آشپزخانه براساس متراژ آن طراحی می شود. عامل دیگر به سرمایه گذار مربوط می شود، زیرا بعضی از آنها تمایل دارند از تجهیزات باکیفیت و برند استفاده کنند. برخی نیز با در نظر گرفتن سرمایه خود تجهیزاتی با قیمت مناسب خریداری می کنند. البته مشاوره راه اندازی فست فود، مرحله مهمی است که در زمان کار مانع از بروز بسیاری از مشکلات می شود.

حتما بخوانید :   معرفی فست فود در اصفهان

مشاوره راه اندازی فست فود

طراحی دکور فروشگاه و سفارش یک تابلوی مناسب 

امروزه رستوران ها و فست فودها سعی می کنند براساس منطقه و منوی غذایی خود، بهترین دکوراسیون را اجرا کنند. فاکتورهای مختلفی مانند: فضای داخلی، نورپردازی مناسب و نوع صندلی ها و نمای بیرونی فروشگاه در طراحی دکور موثرند. فضای داخلی فست فود باید تا حد ممکن باعث ایجاد آرامش در مشتری شده و محیطی را فراهم کند که به ندرت از ذهن مشتری خارج شود.

 

طراحی یک منوی غذایی مناسب

فروشگاه های فست فود منو های متفاوتی دارند. برخی از فروشگاه های کوچک تنها به فروش فلافل می پردازند. برخی نیز به فروش پیتزا یا ساندویچ های سرد بسنده می کنند. در هر حال آنچه از اهمیت ویژه ای برخوردار است ارائه یک غذای باکیفیت و دلچسب است. در غیر این صورت مشتری برای بار دوم به شما مراجعه نمی کند و نهایتا ورشکست خواهید شد.

 

برنامه ریزی برای جذب نیروی کار

داشتن پرسنل باتجربه و خوب که مسائل بهداشتی را رعایت می کنند، نیاز به صرف زمان کافی و انجام تحقیقات دقیق دارد. مشاوره راه اندازی فست فود برای انتخاب منابع انسانی از عوامل مهم در موفقیت فست فودها هستند. گاهی در فست فودهایی که به تازگی راه اندازی شده اند از افراد بی تجربه و فاقد دانش استفاده می شود. این موضوع می تواند در عدم موفقیت کار تاثیر به سزایی داشته باشد.

 

مراحل بعد از راه اندازی فست فود

برنامه ریزی برای مدیریت مجموعه

برنامه ریزی برای مدیریت مجموعه با در نظر گرفتن نوع غذاهایی که سرو می شود؛ تعداد مشتریان  و اینکه مشتریان مجموعه چه کسانی هستند و برای چه چیزی ارزش قائلند، صورت می گیرد. کارهایی که مدیر یک رستوران یا فست فود باید به صورت روزانه انجام دهد، عبارتند از:

  • رفتن  به فروشگاه و اطمینان از نظافت و تمیزی آشپزخانه و رستوران
  • بررسی صورت اموال و کنترل هزینه رستوران یا فست فود
  • قرار دادن برگه‌ های سفارشات در جا مخصوص
  • بررسی وجوه صندوق ‌ها و گاوصندوق و واریز وجوه نقد به حساب بانکی
  • کنترل کارمندان و ارائه تذکر شفاهی و کتبی به آنها در صورت لزوم
  • تماس با کارکنان غایب و جانمایی آنها با افراد حاضر
  • برقراری جلسه توجیهی روزانه با کارکنان
حتما بخوانید :   تاپینگ پیتزا

به دلیل شرایط سنگین کار، بهتر است قبل از شروع کار با یک نفر که در این صنعت سابقه دارد، صحبت کرده و مشاوره راه اندازی فست فود را فراموش نکنید.

 

مشاوره راه اندازی فست فود

بازاریابی و تبلیغات

تبلیغات و بازاریابی در واقع خلق یک اثر هنری نیست. تبلیغات باید جواب دهد و آن چیزی جز جذب مشتری نیست. مهم زیبایی تبلیغات و دست به دست شدن آن در محافل مختلف نیست، مهم آن است که دست مخاطب را به سمت جیبش کشانده و او را مشتری کند. عاملی که مخاطب تبلیغات را به مشتری تبدیل می کند، بیان همان چیزی است که مخاطب به دنبال آن است “کیفیت”.

 

مشتری مداری و تلاش در جهت حفظ مشتریان

زمانی مشتریان یک کالا را فقط به خاطر ویژگی های آن خریداری می کردند. آنها امروز پکیجی را خریداری می کنند که علاوه بر ویژگی های ذاتی، مزایای دیگری نیز به همراه دارد. عواملی همچون موقعیت اجتماعی که به دلیل قرار گرفتن در آن محیط پیدا می کنید، آرامش حاصل از فضا و عوامل متعدد دیگری که مشتری حاضر است بابت آنها هزینه کند. درواقع همین عوامل هستند که بسیار بیشتر از ارزش ریالی غذا مشتری را وادار به پرداخت وجه می کنند و حصول رضایت مشتری را در پی دارند.

 اگر شما نیز از علاقمندان به صنعت فست فود هستید و قصد دارید کسب و کار خود را شروع کنید قبل از هر کاری بهتر است با مشاوران و کارشناسان باتجربه در این زمینه مشورت کنید. برای مشاوره راه اندازی فست فود می توانید روی مشاوران خبره و کارآزموده گروه تولیدی مجملی حساب کنید.

 

برای اطلاع از آخرین تخفیف ها و دریافت پیشنهادات ویژه شماره موبایل خود را ثبت نمایید ثبت شماره