معرفی وسایل کنتاکی به طور مفصل

راه اندازی کترینگ و آشپزخانه صنعتی
راه اندازی کترینگ و آشپزخانه صنعتی
8 دی 1402
آموزش راه اندازی فست فود
آموزش راه اندازی فست فود
25 دی 1402
Rate this post

در این مقاله قصد داریم تا به معرفی وسایل کنتاکی به صورت مفصل بپردازیم . اگر شما همیشه دغدغه خرید وسایل کنتاکی را داشته اید پیشنهاد می کنم مطلب زیر را از دست ندهید.
همانطور که پیش تر و یا در معرفی وسایل کنتاکی به آن اشاره کردیم خط تولید کنتاکی شامل 5 دستگاه اصلی می باشد که مریناتور و یا سس زن، بردینگ یا پودر زن ، سرخ کن کنتاکی تحت فشار ، دیسپلی برای گرم نگه داشتن مرغ و سرخ کن روباز برای سرخ کردن فیله و قارچ می باشد. این پنج دستگاه جز الزامات راه اندازی کنتاکی و وسایل کنتاکی مورد نیاز می باشد.

هنگاهی که می خواهند مرغ را به صورت تکه هایی برای کنتاکی در آورند نیاز به وسیله ای برای خرد کردن مرغ می باشد که میتوانند از اره های مرغ بری صورت پذیرد و یا با چاقوهای معمولی انجام دهید . چیزی که در این زمینه مهم است این که با هر وسیله ای که شما برش را انجام می دهید مهم است که به وزن استاندارد تبدیل کنید که این وزن چیزی حدود 1200 تا 1400 گرم می باشد.

پخت کنتاکی

پخت کنتاکی شامل یک قسمت آماده سازی می باشد و قسمت بعدی قسمت پخت و پز، نگه داری و تحویل می باشد.
حال مراحل قسمت آماده سازی را برای شما بیان می کنیم : قسمت آماده سازی شامل مرحله ی سس زن و یا مرینیت کردن می باشد که این کار می تواند چیزی حدود 12 تا 24 ساعت قبل از پخت صورت گیرد .  به این صورت که شما مرغ را مرینیت می کنید سپس در یخچال نگه داری کرده و در روز موعود به سرخ کردن آن می پردازید.

حتما بخوانید :   تجهیزات رستوران به طور تیتر وار

حال بد نیست بدانید دستگاه مرینیتور چیست؟

شما تکه های مرغ را به همراه پودر مرینیت و مقدار آب مشخصی که برای هر میزان پودر می تواند متغیر باشد درون دستگاه ریخته و وظیفه ی این دستگاه این است که به مدت 15 الی 20 دقیقه مرغ را به پودری که شما درون دستگاه ریخته اید آغشته می کند و و مرغ مرینیت شده ی شما آماده می باشد.
مرغی که به پودر مرینیت آغشته شده پوست رویی آن کمی حالت چسبندگی پیدا می کند و هنگامی که می خواهند آن را طبخ کنند آن را درون دستگاه بریدینگ قرار داده و با تکنیک خاصی که بسیار مهم نیز می باشد مرغ به پودر آغشته می شود.

ترفند

اگر می خواهید مرغ شما به هنگام سرخ شدن حالت پولکی بیشتری به واسطه ی پودری که می زنید داشته باشد از مخلوط آب و یخ استفاده می شود. به این صورت که شما بعد از یک بار پودر زدن به مرغ خود تکه های مرغ را درون سطل استیلی که درون آن آب و یخ می باشد قرار می دهند تا به واسطه ی شوکی که به مرغ وارد می شود پودر به خوبی به آن بچسبد و مجددا درون همان دستگاه بریدینگ قرار می دهند تا بار دیگر مرغ به پودر آغشته شود این ترفند سبب پولکی شدن بیشتر کنتاکی و مرغ شما خواهد شد.

بعد از پودر زنی به مرغ شما تکه های مرغ را درون سبدهای سرخ کن قرار می دهید و بعد از آن شروع به سرخ کردن می کنید.

حتما بخوانید :   خدمات و  تولیدات گروه صنعتی مجملی

انواع سرخ کن ها

دو مدل سرخ کن برای مرغ تعریف می شود اولی سرخ کن های روباز می باشند که بیشتر برای فیله ی مرغ ، سیب زمینی و قارچ استفاده خواهد داشت . مورد بعدی سرخ کن تحت فشار می باشد . این سرخ کن چیزی شبیه زودپر می باشد و درب دستگاه بسته می شود و به واسطه ی بسته شدن درب آن ران مرغ در زمان 15 دقیقه پخت می شود که چون ران مرغ از قسمت های دیر پز مرغ می باشد باید حتما درون این دستگاه طبخ شود و گرنه پخت لازم و کافی صورت نمی گیرد.

از سرخ کن های  تحت فشار می توان به برندهای معتبری هم چون سرخ کن هنی پنی، سرخ کن BKA  نام برد .

حال بعد از سرخ شدن مرغ شما برای آماده شدن بقیه سفارشات مشتری که در پک غذایی آن ها تعبیه شده است برای گرم ماندن آن درون وسیله ای به نام گرمخانه و یا دیسپلی وارمر قرار می دهند . که از معروف ترین برندهای دیسپلی وارمر نیز همان برند هنی پنی می باشد.

دیسپلی ها دارای دو طبقه که قسمت پایینی آن حالت مرطوب دارد و قسمت بالایی حالت خشک دارد تعبیه می شوند که قسمت زیرین مخصوص نگه داری کنتاکی های معمولی و قسمت بالا مخصوص نگه داری اسپایسی ها می باشند.

 

برای اطلاع از آخرین تخفیف ها و دریافت پیشنهادات ویژه شماره موبایل خود را ثبت نمایید ثبت شماره