ویژگی های یک مدیر رستوران و عوامل موفقیت در رستوران داری

عیب یابی فر پیتزا ریلی
عیب یابی فر پیتزا ریلی (ذکر نکات کلیدی و مهم)
15 شهریور 1400
مایکروویو صنعتی منومستر
مایکروویو صنعتی منومستر
7 دی 1400
Rate this post

مدیریت قوی، رهبری، سازماندهی و داشتن مهارت های ارتباطی به اندازه داشتن تجهیزات آشپزخانه صنعتی مدرن و به روز در راه اندازی رستوران اهمیت دارد. اگر می خواهید بدانید ویژگی های یک مدیر رستوران موفق چیست و به عنوان مدیر رستوران چه کارهایی را باید انجام دهید برای خواندن این پست کمی وقت صرف کنید.

ویژگی های یک مدیر رستوران

سختگیری و قانونمندی همیشه موجب موفقیت نمی شود

قانونمند بودن خوب است اما درک کنید که همیشه نمی توانید سخت گیر باشید. به تناسب موقعیت اگر چشم پوشی از اجرای بعضی قوانین باعث خوشحالی مشتری می شود، این کار را انجام دهید.

بررسی همه مشکلات ریز و درشت

در صورت نادیده گرفتن مشکلات به ظاهر کوچک، بعد ها با مشکلات بزرگتر و جدی تری رو به رو خواهید شد.

آموزش نظم و انضباط به جا و به موقع

اگر از کارمندی اشتباهی سر زد، مسلما باید در مورد آن صحبت کنید. اما هرگز این کار  را در حضور مشتریان انجام ندهید. برای مهمانان رستوران دیدن این صحنه ناراحت کننده است.

ویژگی های یک مدیر رستوران

ارتباط مناسب با مشتریان از ویژگی های یک مدیر رستوران

اگر تغییر قابل توجه و مهمی در برنامه یا منوی رستوران ایجاد نمودید، باید به کارمندان اطلاع دهید. عدم اطلاع آنها باعث می شود رستوران شما از نظر مشتری در سطح خوبی دیده نشود.

خود را فراتر از قانون نبینید

قوانین رستوران برای همه وضع شده اند تا از آنها پیروی شود و این موضوع شامل مدیران هم می شود. وقتی شما به گونه ای برخورد نمایید که به نظر برسد خودتان را بالاتر از قانون می بینید، رفتارتان الگوی بدی پیش روی کارکنان قرار می دهد.

حتما بخوانید :   میز کار آشپزخانه

اجازه ندهید مشتری با نارضایتی رستوران را ترک کند

شما باید هر کار منطقی که از توانتان بر می آید انجام دهید تا مشتریان، رستوران را با رضایت و خوشحالی ترک کنند .حتی در راه این هدف ممکن است مجبور شوید یک غذای گران قیمت و یا کوپن غذا را مجانی در اختیار مشتری ناراضی قرار دهید.

از وضعیت هر کدام از بخش های رستوران مطلع باشید

به عنوان مدیر رستوران وظیفه شماست که از تمام اتفاقاتی که در زمان کارتان رخ می دهد، مطلع باشید.

ارائه تعریف و بازخوردهای مثبت از ویژگی های یک مدیر رستوران

دانستن نقاط ضعف و اشتباهات کارکنان اهمیت به سزایی دارد. اما به همین اندازه هم دانستن اینکه چه کارهایی را به درستی انجام داده اند حائز اهمیت است. اطلاع از این موارد باعث می شود کارمندان شادتر و راضی تر باشند و در نهایت رستوران موفق تری خواهید داشت.

فراموش نکردن مشتری

به یاد داشته باشید تنها دلیل رونق داشتن کار رستوران شما مشتریانتان هستند. همیشه باید نیازهای آنها را در درجه اول اهمیت قرار دهید.

در حالی که کار یک سرآشپز شامل مهارت های فنی در آشپزخانه می شود، از ویژگی های یک مدیر رستوران نیز داشتن مجموعه ای از مهارت های اصولی است. مهارت هایی مانند ارتباط واضح، گوش دادن، تفویض اختیار و رهبری. در واقع موفقیت یک رستوران به داشتن کارکنان قوی و موفقیت کارکنان به وجود مدیر قوی بستگی دارد.

برای اطلاع از آخرین تخفیف ها و دریافت پیشنهادات ویژه شماره موبایل خود را ثبت نمایید ثبت شماره